National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет Сингидунум
  • Студије при универзитету
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет Сингидунум
  • Студије при универзитету
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Дизајнирање у хотелијерству као фактор диференцирања хотелског производа

Thumbnail
2018
Дисертација (4.903Mb)
Извештај комисије (4.832Mb)
Author
Крсмановић Величковић, Сања
Mentor
Черовић, Слободан
Committee members
Барјактаровић, Драгољуб
Чомић, Ђорђе
Metadata
Show full item record
Abstract
Turizam kao deo globalnog sistema, mora da gradeći svoj specifičan društveni podsistem, strukturu odnosa i institucija, vizuelni (dizajnerski) izraz, vodi računa o dve činjenice: 1) da reaguje i odgovori na promene u potrebama potencijalnih potrošača proistekle iz promena u društvenom razvoju, standardu, tržištu, načinu i stilovima života pod uticajem obrazovanja i informisanja; 2) da bude ekonomski održiv i ekološki odgovoran u odnosu na vlasnike kapitala, očuvanje prirode i životne sredine i kulturna dostignuća civilizacije. Bazična komponenta turizma je oblast hotelijerstva koja se u ekonomiji izjednačava sa oblikom tržišnog privređivanja profitabilnog cilja. Hotelijerstvo stvara tzv. hotelski proizvod- kompleks povezanih usluga specifično namenski oblikovanih, dizajnerski uređenih i opremljenih, namenjenog masi korisnika, njihovim potrebama, ukusima, mogućnostima, željama. Teoretski, definišu ga „lokacija- prostor i pogled, tereni, objekti, oprema, pružanje usluga, cena i imi...dž“, „doživljaj, tj. iskustvo gostiju kao efekat, a ne struktura hotelskog proizvoda“, pa se iz ovih primera može zaključiti da su u osnovi hotelskog proizvoda „prostor- lokacija i usluge“, dok su osnovni spoljni elementi „cene usluga i imidž hotela“. Razvoj međunarodnog turizma, na bazi opšteg civilizacijskog razvoja ekonomija sveta, standarda stanovništva i novih potreba potrošača, uslovljava dalji razvoj hotelskih proizvoda u pravcu kvaliteta, cena, specijalizacije i standardizacije, što su sve „dodatne vrednosti za potrošače“, jer kreiraju nove doživljaje: zabavu, rekreaciju, rehabilitaciju, edukaciju, šoping želje, lične usluge i sl. Dizajn hotelskog proizvoda kao predmet doktorske disertacije iskazuje se kao umetničko-tehnološki zadatak i cilj za proizvođače usluga, marketinško sredstvo za segmentiranje, pozicioniranje, restrukturiranje, tj. diferenciranje hotelskih proizvoda i kao vizuelno sredstvo za zadovoljenje potreba turista u konkurentskoj borbi za njihovo tržišno osvajanje. Osnovna hipoteza disertacije- da se uspešnim dizajniranjem hotelskih proizvoda oni značajno diferenciraju i tržišno prihvataju- ima uporište u izgrađenoj naučno-istraživačkoj teoriji i praksi turizma.

Faculty:
Универзитет Сингидунум, Студије при универзитету
Date:
23-01-2018
Keywords:
turizam / dizajn / hotelijerstvo / hotelski proizvod
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_9284
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/9284
https://singipedia.singidunum.ac.rs/izdanje/42764-dizajniranje-u-hotelijerstvu-kao-faktor-diferenciranja-hotelskog-proizvoda

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS