Контекстуални приступ настави органске хемије у гимназији природно-математичког смера
Contex-based approach to organic chemistry teaching in grammar school the natural sciences stream
Author
Putica, Katarina B.Mentor
Trivić, DragicaCommittee members
Sladić, DušanAnđelković, Slađana
Metadata
Show full item recordAbstract
У ситуацији када готово свакодневно долази до нових научних и технолошких открића, научна писменост, која подразумева концептуално разумевање и способност примене научних знања приликом решавања проблема из реланог живота, препозната је као једна од кључних компетенција која се мора развити код ученика...
In a situation where new scientific and technological discoveries occur on daily basis,
scientific literacy, which presupposes conceptual understanding and the ability to apply scientific
knowledge in order to solve real-life problems, has been recognized as one of the key
competencies that the students need to develop...
Faculty:
Универзитет у Београду, Хемијски факултетDate:
22-09-2017Projects:
- Theory and practice of science in society: multidisciplinary, educational and intergenerational perspectives (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179048)