Обим и структура вокабулара уџбеника за други циклус обавезног образовања
The breadth and structure of vocabulary for the second cycle of mandatory education ; Объем и структура лексики учебников на второй цикл обязательного образования
Author
Dinić-Marinković, Milica D.Mentor
Moskovljević Popović, JasminaCommittee members
Polovina, VesnaMiličević-Petrović, Maja
Stepanović-Ilić, Ivana
Metadata
Show full item recordAbstract
Предмет истраживања ове докторске дисертације јесте обим и
структура вокабулара уџбеника историје, биологије и географије за други
циклус обавезног образовања, односно уџбеника који су намењени
ученицима на узрасту од петог до осмог разреда основне школе.
Основне теоријске ослонце ове дисертације представљају резулати
истраживања у области каснијег лексичког развоја, са једне, и теорија о
уџбенику као културно-потпорном систему, са друге стране...
The subject and research of this doctoral dissertation is the breadth and
structure of vocabulary in biology, history, and geography textbooks in the
second cycle of mandatory education, meaning textbooks intended for students
between fifth and eighth grade levels.
The primary theoretical bases of this dissertation are grounded in the
intersection of research concerning later lexical development and Vygotskian
theory of textbook.
Faculty:
University of Belgrade, Faculty of PhilologyDate:
22-09-2017Keywords:
лексички развој на школском узрасту / lexical development at the school аге / textbook as a cultural supportive system / textbook vocabulary / breadth of vocabulary / structure of vocabulary / general vocabulary / specialized vocabulary / vocabulary development / уџбеник као културно-потпорни систем / вокабулар уџбеника / обим вокабулара / структура вокабулара / општи вокабулар / специјализовани вокабулар / развој вокабулараRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Општи и академски вокабулар на средњошколском узрасту / General and academic vocabulary at high school age ; Общий и академический словарь в старшем школьном возрасте
Branić-Latinović, Biljana (University of Belgrade, Faculty of Philology, 20-09-2016) -
Učenje i usvajanje leksike engleskog kao stranog jezika kod odraslih / Vocabulary acquisition and learning in adult learners of English as a foreign language
Šikmanović, Ljiljana (University of Belgrade, Faculty of Philology, 07-11-2013) -
Uticaj ludičkih aktivnosti na učenje engleskog jezika kao stranog na akademskom nivou i stavovi studenata o njihovom korišćenju / The effect of using ludic activities on learning English as a foreign language in tertiary education and students' attitudes concerning their usage ; Влияние игровой деятельности на изучение английского языка как иностранного на академическом уровне и позиции студентов об ее использовании
Vitaz, Milica (University of Belgrade, Faculty of Philology, 20-09-2017)