Приказ основних података о дисертацији

English for special purposes in vocational high schools in the context of language educational politics in Serbia from 1990. to 2012. ; Английский язык как язык специальности в средних профессиональных учебных заведений в контексте политики языкого образования с Сербии в период с 1990 по 2012 год

dc.contributor.advisorTomović, Nenad
dc.creatorĐukić, Dušica
dc.date.accessioned2017-12-12T15:45:37Z
dc.date.available2017-12-12T15:45:37Z
dc.date.available2020-07-03T10:09:44Z
dc.date.issued2017-06-13
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5412
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/8955
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:16786/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=49350927
dc.description.abstractTrend ekonomske saradnje i širenja tržišta rada ukazao je na činjenicu da nije dovoljno samo predavati strani jezik kao jezik struke, već da nastava ovog jezika treba da bude usklađena sa potrebama onih koji ovaj jezik uče. Zbog procesa globalizacije tržište rada je postalo višenacionalno i višejezično, te učenicima, budućim radnicima nastavni plan i program jezika struke treba da omogući lakše uključivanje na tržište rada. Imajući ovo u vidu, predmet ovog istraživanja bio je status engleskog kao jezika struke u Srbiji u srednjim stručnim školama u periodu od 1990. do 2012. godine. Ciljevi istraživanja su uključivali: analizu nastavnih planova i programa, utvrđivanje potreba za znanjem engleskog kao jezika struke intervjuisanjem savetnika koordinatora Nacionalne službe za zapošljavanje (NSZ) i anketiranjem poslodavaca, utvrđivanje mišljenja učenika o potrebama za znanjem engleskog kao jezika struke (podaci dobijeni anketiranjem) i pilotiranje soft modela nastavnog metoda integrisanja jezika i sadržaja (content and language integrated learning – CLIL) koji bi pomogao učenicima da usvoje engleski kao jezik struke...sr
dc.description.abstractThe trend of labor market growth and global economic cooperation showed that teaching English for special purposes (ESP) in classrooms is not enough. It is important to establish a correlation between the ESP curriculum and needs of students and professionals. The globalization process has made the labor market multinational and multilingual, the language curricula need to be updated in order to enable the students, future professionals, to enter labor market easily. Having this in mind, the aim of this research was to determine the status of ESP at vocational high schools in Serbia from 1990. to 2012. This study aimed: to establish the status of ESP in vocational high school curriculum, to determine the need for ESP knowledge by interviewing the counselor of the National employment agency and employers from Stara Pazova municipality, as well as to determine the views of the students from vocational high school “Vuk Karadzic”, Stara Pazova, on need for ESP in labor market, and to test the application of soft model of content and language integrated learning (CLIL) teaching method as a method that would help students to learn ESP...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectjezička politika i planiranjesr
dc.subjectlanguage policy and planningen
dc.subjectobrazovna jezička politika i planiranjesr
dc.subjectengleski kao jezik strukesr
dc.subjectnastavni plan i programsr
dc.subjectintegrisana nastava jezika i sadržajasr
dc.subjecteducational language policy and planningen
dc.subjectEnglish for specific purposesen
dc.subjectcontent language and integrated learningen
dc.titleEngleski kao jezik struke u srednjim stručnim školama u kontekstu jezičkih obrazovnih politika u Srbiji u periodu od 1990. do 2012. godinesr
dc.title.alternativeEnglish for special purposes in vocational high schools in the context of language educational politics in Serbia from 1990. to 2012. ; Английский язык как язык специальности в средних профессиональных учебных заведений в контексте политики языкого образования с Сербии в период с 1990 по 2012 годen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractТомовић, Ненад; Ђукић, Душица; Енглески као језик струке у средњим стручним школама у контексту језичких образовних политика у Србији у периоду од 1990. до 2012. године; Енглески као језик струке у средњим стручним школама у контексту језичких образовних политика у Србији у периоду од 1990. до 2012. године;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28661/IzvestajKomisije15279.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28660/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28661/IzvestajKomisije15279.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28660/Disertacija.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8955


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији