Приказ основних података о дисертацији

A Model of the intelligent tutoring system for upgrading the students’ ICT competencies

dc.contributor.advisorBrtka, Vladimir
dc.contributor.otherBerkovic, Ivana
dc.contributor.otherGlušac, Dragana
dc.contributor.otherMakitan, Vesna
dc.contributor.otherMandić, Danimir
dc.contributor.otherBrtka, Vladimir
dc.creatorЈотановић, Гордана
dc.date.accessioned2017-10-27T13:41:28Z
dc.date.available2017-10-27T13:41:28Z
dc.date.available2020-07-03T13:16:01Z
dc.date.issued2016-09-27
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija146425157834452.pdf?controlNumber=(BISIS)101073&fileName=146425157834452.pdf&id=5818&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/8682
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=101073&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije146425159529579.pdf?controlNumber=(BISIS)101073&fileName=146425159529579.pdf&id=5819&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractDisertacija se bavi problematikom unapređenja informatičkih kompetencija studenata. Osnovna funkcija sistema je personalizacija nastavnih sadržaja prema trenutnom nivou znanja studenta. Na osnovu toga dizajniran je model inteligentnog tutorskog sistema koji se sastoji od osnovnih funkcionalnih dijelova: modela Tutor, modela Student i mehanizma za zaključivanje. U sistemu su razvijeni moduli za procjenu znanja studenta, isporuku nastavnih sadržaja, unapređenja kompetencija i automatsku sintezu IF...THEN pravila. Procjena znanja vrši se pomoću Mamdani fazi inferentnog metoda. Mehanizam za isporuku nastavnih sadržaja radi na principu Alfa algoritma. Automatska sinteza IF...THEN pravila bazirana je na Teoriji grubih skupova. Unapređenje kompetencija vrši se pomijeranjem u desno parametara funkcije pripadnosti koja predstavlja studentove kompetencije. Eksperimentalno testiranje rada sistema izvršeno je na Java programskom jeziku.sr
dc.description.abstractThe present dissertation deals with the issue of upgrading the students’ ICT competencies. The fundamental function of the system is aimed at personalization of educational contents in accordance with the student’s current level of knowledge. On the basis of this, a model of the intelligent tutoring system that consists of basic functional components – the Tutor model, the Student model and a deduction mechanism – has been designed. Within this system the modules for assessing students’ knowledge, delivery of educational contents, competence upgrading and automatic synthesis of IF ... THEN rules have been developed. The knowledge assessment is carried out by means of a Mamdani’s fuzzy inference method. The mechanism for educational content delivery operates on the principle of an Alpha algorithm. The automatic synthesis of IF ... THEN rules is based on a rough set theory. The upgrading of the competencies is performed by moving to the right the parameters of a membership function which represents the student's competence. Experimental testing of the system was carried out using the Java programming language.en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Технички факултет Михајло Пупин, Зрењанинsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectInformatičke kompetencijesr
dc.subjectICT competenciesen
dc.subjectIntelligent tutoring systemsen
dc.subjectassessment of students' knowledgeen
dc.subjectteaching contenten
dc.subjectmembership function.en
dc.subjectinteligentni tutorski sistemisr
dc.subjectprocjena znanja studentasr
dc.subjectnastavni sadržajisr
dc.subjectfunkcije pripadnosti.sr
dc.titleModel inteligentnog tutorskog sistema za unapređenje informatičkih kompetencija studenatasr
dc.title.alternativeA Model of the intelligent tutoring system for upgrading the students’ ICT competenciesen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractБртка, Владимир; Глушац, Драгана; Макитан, Весна; Мандић, Данимир; Бртка, Владимир; Берковиц, Ивана; Jotanović, Gordana; Модел интелигентног туторског система за унапређење информатичких компетенција студената; Модел интелигентног туторског система за унапређење информатичких компетенција студената;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/33112/IzvestajKomisije13335.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/33112/IzvestajKomisije13335.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/33111/Disertacija13335.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/33111/Disertacija13335.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8682


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији