Мултимодалност рекламног дискурса на енглеском и српском језику
The multimodality of advertising discourse in English and Serbian ; Мультимодальность рекламного дискурса на английском и сербском языках
Author
Aleksić, Irena
Mentor
Trbojević-Milošević, IvanaCommittee members
Filipović, Jelena
Kašić, Zorka
Metadata
Show full item recordAbstract
У дисертацији се под окриљем литературе посвећене мултимодалности савременог дискурса, прагматичким теоријама и анализи дискурса разматра и испитује улога језика, али и осталих елемената који доприносе успешности рекламног дискурса, као и утицај рекламног дискурса на друштво. Дакле, посматрано превасходно са становишта анализе дискурса и социопрагматике, предмет овог истраживања јесу сличности и разлике између три рекламна дискурса (америчког, британског и српског).
Појам мултимодалност у науци о језику односи се на проучавање језика у комбинацији са другим елементима попут музике, слика, покрета, симбола итд. Захваљујући чињеници да једну телевизијску рекламу можемо посматрати као калеидоскоп наведених елемената, рекламни дискурс пружа велики број могућности за мултимодалну социопрагматичку анализу...
Leaning on previous works on the multimodality of contemporary discourse,
pragmatics and discourse analysis, this dissertation aims to explore the role of language
and other elements contributing to the successfulness of advertising discourse, as well
as its impact on the society. The prevailing goal of this research, therefore, is to
establish the similarities and differences in American, British and Serbian advertising
discourses from the perspective of discourse analysis and sociopragmatics.
The term multimodality in linguistics refers to investigating language not in
isolation but in interaction with other modes such as music, images, gestures, symbols
etc. Due to the fact that a television commercial is to be perceived as a kaleidoscopic
representation of the above elements, it is clear that it offers an abundance of
opportunities for multimodal research...