Модел финансирања образовања као значајан инструмент у реализацији стратегије развоја високог образовања
Model finansiranja obrazovanja kao značajan instrument u realizaciji strategije razvoja visokog obrazovanja
Author
Варађанин, ВладимирMentor
Brzaković, TomislavCommittee members
Čukanović-Karavidić, Marija
Čabarkapa, Obrad

Brzaković, Tomislav
Metadata
Show full item recordAbstract
Добро регулисан систем и адекватан модел финансирања високог образовања може бити ефикасан механизам за регулисање свих односа између државе, високошколских установа и студената, што указује на сложености и осетљивости ове теме. Сматра се да реформа система финансирања високог образовања има кључну улогу у укупној реформи високог образовања. Анализа постојећег модел финансирања високообразовних установа указује да је систем заснован на недовољним параметрима те га чини неефикасним за развој високог образовања. Главни фокус овог научно-истарживачког рада јесте идентификација кључних ограничења у утврђивању минималног износа средстава за несметано функционисање високошколских установа, као и идентификовање последица постојећег система финансирања. Утврђивањем и дефинисањем ових недостатака, потврдиће се потреба за успостављање новог модела финансирања који ће омогућити онај износ средстава неопходних за повећање успешности рада и постизање циљева образовања.
Dobro regulisan sistem i adekvatan model finansiranja visokog obrazovanja može biti efikasan mehanizam za regulisanje svih odnosa između države, visokoškolskih ustanova i studenata, što ukazuje na složenosti i osetljivosti ove teme. Smatra se da reforma sistema finansiranja visokog obrazovanja ima ključnu ulogu u ukupnoj reformi visokog obrazovanja. Analiza postojećeg model finansiranja visokoobrazovnih ustanova ukazuje da je sistem zasnovan na nedovoljnim parametrima te ga čini neefikasnim za razvoj visokog obrazovanja. Glavni fokus ovog naučno-istarživačkog rada jeste identifikacija ključnih ograničenja u utvrđivanju minimalnog iznosa sredstava za nesmetano funkcionisanje visokoškolskih ustanova, kao i identifikovanje posledica postojećeg sistema finansiranja. Utvrđivanjem i definisanjem ovih nedostataka, potvrdiće se potreba za uspostavljanje novog modela finansiranja koji će omogućiti onaj iznos sredstava neophodnih za povećanje uspešnosti rada i postizanje ciljeva obrazovanja.