National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет организационих наука
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет организационих наука
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Модел система за адаптивно мобилно учење страних језика

Model of a system for adaptive mobile language learning

Thumbnail
2017
Disertacija.pdf (7.815Mb)
IzvestajKomisije9499.pdf (179.1Kb)
Author
Milutinović, Miloš Z.
Mentor
Radenković, Božidar
Committee members
Despotović-Zrakić, Marijana
Bogdanović, Zorica
Jakić, Gordana
Tanasić, Sreto
Metadata
Show full item record
Abstract
Расположивост личних мобилних уређаја и пратећих мобилних технологија има све већи утицај на неформалне и формалне процесе образовања. Учење страних језика представља поготово занимљиву област примене мобилних технологија услед тога што представља вид самоусавршавања, активност која се изводи упоредо са другим обавезама и која може бити од интереса изузетно хетерогеној циљној групи. Мобилне технологије пружају могућност учења било где и било кад, па се јавља потреба за пројектовањем таквог наставног процеса који би подстицао што чешће учење у кратким интервалима, а који би био прилагодљив (адаптиван) према карактеристикама ученика...
The availability of personal mobile devices and the widespread presence of supporting mobile technologies has an increasing impact on informal and formal learning processes. Foreign language learning is an especially interesting area of mobile technology application for it represents a self-improvement activity that is often performed in parallel with other daily activities and can be of interest to a very heterogeneous group of individuals. Mobile technologies allow learning to be performed at any place and any time, underlying a need for an educational process that would encourage frequent but short learning sessions, and which would be adaptive according to the learner characteristics...
Faculty:
Универзитет у Београду, Факултет организационих наука
Date:
09-02-2017
Keywords:
мобилно учење / Mobile learning / adaptive learning / cloud computing / learning objects / ontologies / semantic web / адаптивно учење / рачунарство у облаку / објекти учења / онтологије / семантички веб
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8258
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/8258
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=5003
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15664/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=515604122

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS