Приказ основних података о дисертацији

The influence of visual-verbal material on EFL vocabulary acquisition

dc.contributor.advisorRadić-Bojanić, Biljana
dc.contributor.otherBodrič, Radmila
dc.contributor.otherĆirković-Miladinović, Ivana
dc.creatorХоџић-Јејна, Амра
dc.date.accessioned2017-05-31T12:24:32Z
dc.date.available2017-05-31T12:24:32Z
dc.date.available2020-07-03T14:20:07Z
dc.date.issued2016-07-22
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/8192
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija146338489070467.pdf?controlNumber=(BISIS)100977&fileName=146338489070467.pdf&id=5632&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=100977&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije146338493597891.pdf?controlNumber=(BISIS)100977&fileName=146338493597891.pdf&id=5633&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractOva doktorska disertacija ima za cilj sticanje naučnog saznanja o nivou i značaju uticaja verbalno-vizuelnog materijala sa sredstava vizuelnih komunikacija na usvajanje vokabulara engleskog kao stranog jezika. Dosadašnja istraživanja vezana za ovu temu se uglavnom usredsređuju na mlađi uzrast učenika, dok se ova disertacija bavi proučavanjem pomenute pojave na univerzitetskom nivou ˗ kod studenata engleskog jezika i književnosti. Ovo istraživanje je bazirano na četiri izvora podataka: (1) upitniku koji su popunili studenti prve, druge, treće i četvrte godine (N=71) s ciljem da omogući opšte podatke o studentima i da se stekne uvid u njihova mišljenja i stavove o upotrebi verbalno-vizuelnog materijala u nastavi vokabulara, kao i o značaju sredstava vizuelnih komunikacija na usvajanje vokabulara engleskog kao stranog jezika; (2) testu kao sastavnom delu eksperimenta sa paralelnim grupama, koji je sproveden na uzorku studenata druge i četvrte godine (N=41) gde je verbalno-vizuelni materijal korišćen kao eksperimentalni faktor; (3) izveštajima koje su studenti eksperimentalnih grupa imali obavezu da pišu nakon obavljene nastave vokabulara kako bi na taj način autorka dobila jasniju sliku i detaljnije podatke o sprovedenoj eksperimentalnoj nastavi i (4) intervjuu koji je obavljen sa odabranim studentima iz eksperimentalnih i kontrolnih grupa druge i četvrte godine (20 intervjua). Na ovaj način, istraživanjem koje se oslanja na četiri izvora podataka, prikupljeni su detaljni podaci o pojavi koja se istražuje, a time se obezbeđuje pouzdanost i validnost metodologije koja je korišćena. Rezultati istraživanja su analizirani kvantitativno i kvalitativno. Na osnovu konačnih rezultata dobijenih analizom celokupnog materijala, može se zaključiti da je uticaj verbalno-vizuelnog materijala sa sredstava vizuelnih komunikacija na usvajanje vokabulara engleskog kao stranog jezika generalno pozitivan. Takođe, primećeno je da je taj uticaj statistički značajan kod usvajanja značenja i pisanja reči, ali ne i kod usvajanja oblika i manje-frekventnih reči. Iako su mišljenja i stavovi studenata o značaju verbalno-vizuelnog materijala, kao i o sprovedenoj eksperimentalnoj nastavi pozitivni, uočeno je da oni od svih strategija učenja vokabulara najređe koriste strategije pamćenja koje podrazumevaju korišćenje verbalno-vizuelnog materijala. Potencijal ovog istraživanja je u tome što se daju predlozi za podučavanje vokabulara engleskog kao stranog jezika sa upotrebom više verbalno-vizuelnog materijala na univerzitetskom nivou, sa ciljem da se pomogne studentima da što lakše i uspešnije usvoje nove reči, ali i u cilju postizanja kreativnijeg i zanimljivijeg okruženja u samoj nastavi.sr
dc.description.abstractThis thesis aims to explain the level and the importance of visual-verbal material influence on EFL vocabulary acquisition. The previous studies on this topic focus mainly on younger learners, while this thesis examines the research phenomenon at the university level among English language and literature students. The research is based on four data sources: (1) the questionnaire which was completed by all the students (N=71) with the aim to provide general data of the sample and to get the clearer picture about their thoughts and attitudes towards using visual-verbal material in the classroom, as well as towards the importance and the influence of visual communication on EFL vocabulary acquisition; (2) the test as a part of the experiment with parallel groups, conducted with the second and the fourth year students (N=41) where visual-verbal material was used as an experimental factor; (3) the narratives which students of the two experimental groups were obliged to write after vocabulary classes, in order to provide broad picture and more precise data about the experimental classes, and (4) the interview with the selected students from both year of study experimental and control groups (20 interviews). This kind of research, based on these four data sources, was the way to collect the precise data about the research phenomenon, and also to provide the reliability and the validity of the used methodology. The results of the research were analyzed quantitatively and qualitatively. On the basis of the final results, it can be concluded that the influence of the visual-verbal material on EFL vocabulary acquisition is generally positive. It is also noticed that the influence on the acquisition of word meaning and spelling was statistically significant, but the influence on acquisition of word form and low-frequency words was not statistically significant. Although students’ attitudes towards the importance of visualverbal material and conducted experimental classes are positive, it is noticed that students very rarely use memory strategies (visual-verbal material usage). The potential of this research lies in the prepositions of teaching EFL vocabulary at the university level with more visual-verbal annotations, with the aim to help students in easier and more successful acquisition of English language vocabulary, as well as in order to help teachers in achieving more creative and more interesting surrounding for EFL vocabulary classes.  en
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectVokabularsr
dc.subjectvocabularyen
dc.subjectEnglish language acquisitionen
dc.subjectvisual-verbal materialen
dc.subjectvisual communicationen
dc.subjectexperimenten
dc.subjectinterviewen
dc.subjectnarrativeen
dc.subjectusvajanje engleskog kao stranog jezikasr
dc.subjectverbalno-vizuelni materijalsr
dc.subjectsredstva vizuelnih komunikacijasr
dc.subjecteksperimentsr
dc.subjectintervjusr
dc.subjectpisani izveštajsr
dc.titleUticaj verbalno-vizuelnog materijala na usvajanje vokabulara engleskog kao stranog jezikasr
dc.title.alternativeThe influence of visual-verbal material on EFL vocabulary acquisitionen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractРадић-Бојанић, Биљана; Бодрич, Радмила; Ћирковић-Миладиновић, Ивана; Hodžić-Jejna, Amra; Утицај вербално-визуелног материјала на усвајање вокабулара енглеског као страног језика; Утицај вербално-визуелног материјала на усвајање вокабулара енглеског као страног језика;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45112/IzvestajKomisije9407.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45112/IzvestajKomisije9407.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45111/Disertacija9407.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45111/Disertacija9407.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_8192


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији