Драмска и луткарска активност у наставној и ваннаставној пракси Српског језика и књижевности у основној школи
Dramska i lutkarska aktivnost u nastavnoj i vannastavnoj praksi Srpskog jezika i književnosti u osnovnoj školi
Author
Бјељац, МаријаMentor
Jakšić-Provči, BrankaCommittee members
Janjić, Marina
Radulović, Olivera
Jakšić-Provči, Branka
Metadata
Show full item recordAbstract
Докторска теза Драмска и луткарска активност у наставној и ваннаставној пракси Српског језика и књижевности у основној школи замишљена је као књижевно-методичко истраживање које има за циљ да истакне значај драме и луткарства у наставној и ваннаставној пракси; да истакне значај и утицај драме и луткарства у редовној настави; да прикаже рад драмске и луткарске секције и њихов значај, као и значај који драма и луткарство имају за ученике у ваннаставном процесу, а све то кроз принципе диференциране наставе и кроз примену теорије синхроницитета. Рад је заснован на примерима и искуствима из праксе, а кроз примену дијалошке методе (слободан разговор: дискусија, полемика), рада на тексту, демонстративне методе, практичног рада и радионица, кроз примену игровне активности, аналитичко-интерпретативне методе дошло се до резултата који показују да драма и луткарство у наставном и ваннаставном процесу имају значајан утицај на ученике и у образовном и у васпитном смислу. Применом поменутих метода к...ао и принципа диференциране наставе часови редовне наставе Српског језика, као и часови драмске и луткарске секције ученицима су омогућили нов приступ драмским књижевним делима како на пољу читања и разумевања, тако и на пољу доживљавања и анализе.
Doktorska teza Dramska i lutkarska aktivnost u nastavnoj i vannastavnoj praksi Srpskog jezika i književnosti u osnovnoj školi zamišljena je kao književno-metodičko istraživanje koje ima za cilj da istakne značaj drame i lutkarstva u nastavnoj i vannastavnoj praksi; da istakne značaj i uticaj drame i lutkarstva u redovnoj nastavi; da prikaže rad dramske i lutkarske sekcije i njihov značaj, kao i značaj koji drama i lutkarstvo imaju za učenike u vannastavnom procesu, a sve to kroz principe diferencirane nastave i kroz primenu teorije sinhroniciteta. Rad je zasnovan na primerima i iskustvima iz prakse, a kroz primenu dijaloške metode (slobodan razgovor: diskusija, polemika), rada na tekstu, demonstrativne metode, praktičnog rada i radionica, kroz primenu igrovne aktivnosti, analitičko-interpretativne metode došlo se do rezultata koji pokazuju da drama i lutkarstvo u nastavnom i vannastavnom procesu imaju značajan uticaj na učenike i u obrazovnom i u vaspitnom smislu. Primenom pomenutih me...toda kao i principa diferencirane nastave časovi redovne nastave Srpskog jezika, kao i časovi dramske i lutkarske sekcije učenicima su omogućili nov pristup dramskim književnim delima kako na polju čitanja i razumevanja, tako i na polju doživljavanja i analize.
PhD thesis Drama and puppet activity in curricular and extracurricular practice of teaching The Serbian language and literature in primary school is envisioned as literarymethodological research with the purpose of emphasising the importance of drama and puppetry in curricular and extracurricular practice; emphasising the importance and influence of drama and puppetry in regular classes; showing the work of drama and puppetry club and its importance, as well as the importance of drama and puppetry for students in extracurricular process, all through the principles of differentiated teaching and through the application of the theory of synchronicity. This paper is based on the actual examples and experiences, through the application of dialogue method (free conversation: discussion and polemics), text analyses, demonstrative method, practical work and workshops, while applying acting games, analytical-interpretative method. This showed that drama and puppetry in curricular and extracurr...icular process have a significant influence on students in both educational and upbringing sense. Applying the said methods, as well as the principles of differentiated teaching, the classes of The Serbian language, as well as drama and puppetry club classes gave students an entirely new approach to dramas in the field of reading and understanding, as well as in the field of experience and analysis.