Show simple item record

Evaluacija korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi sadržaja ekološkog obrazovanja

dc.contributor.advisorGajić, Olivera
dc.contributor.otherAndevski, Milica
dc.contributor.otherMiljanović, Tomka
dc.contributor.otherGojkov, Grozdanka
dc.contributor.otherGajić, Olivera
dc.creatorСтанишић, Јелена
dc.date.accessioned2017-05-31T12:23:07Z
dc.date.available2017-05-31T12:23:07Z
dc.date.available2020-07-03T14:23:44Z
dc.date.issued2015-10-15
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/8141
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija143401509493749.pdf?controlNumber=(BISIS)95072&fileName=143401509493749.pdf&id=3815&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=95072&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije143401501781597.pdf?controlNumber=(BISIS)95072&fileName=143401501781597.pdf&id=3813&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractРад је посвећен испитивању могућности, ефикасности, тешкоћа и ограничења примене корелацијско-интеграцијског методичког система у обради садржаја еколошког образовања. Прецизније речено, циљ рада је евалуација примене корелацијско-интеграцијског методичког система у обради еколошких садржаја, са аспекта припреме, реализације и ефеката у наставном процесу, посебно кад је реч о образовним постигнућима ученика у погледу нивоа, квалитета и ретенције усвојених наставних садржаја, затим са аспекта утврђивања предности и недостатака наведеног методичког система, као и мишљења о његовом значају од стране учесника васпитно-образовног процеса, првенствено ученика и наставника. Евалуација корелацијско-интеграцијског методичког система урађена је кроз неколико фаза: (а) праћење и вредновање припреме, организације и реализације експерименталног програма, (б) вредновање образовних постигнућа ученика, (в) сагледавање мишљења ученика и наставника о реализацији експерименталног програма. Како би се утврдило да ли постоји узрочно-последична веза између примене експерименталног програма и нивоа и квалитета знања ученика, коришћен је квази-експеримент са паралелним групама. Мерења која су урађена у три различита временска тренутка (иницијални тест, финални тест и ретест) омогућила су нам да утврдимо напредак ученика у нивоу и квалитету знања, али и могућност ретенције знања ученика. Према резултатима нашег истраживања, експериментални програм који смо применили имао је ефекте на: (а) ниво знања и напредак ученика из области екологије; (б) квалитет знања и напредак ученика, пре свега, у домену примене стеченог знања; (в) веће задовољство и мотивацију ученика у наставном процесу и (г) позитивно мишљење о примени корелацијско-интеграцијског методичког система.sr
dc.description.abstractRad je posvećen ispitivanju mogućnosti, efikasnosti, teškoća i ograničenja primene korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi sadržaja ekološkog obrazovanja. Preciznije rečeno, cilj rada je evaluacija primene korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi ekoloških sadržaja, sa aspekta pripreme, realizacije i efekata u nastavnom procesu, posebno kad je reč o obrazovnim postignućima učenika u pogledu nivoa, kvaliteta i retencije usvojenih nastavnih sadržaja, zatim sa aspekta utvrđivanja prednosti i nedostataka navedenog metodičkog sistema, kao i mišljenja o njegovom značaju od strane učesnika vaspitno-obrazovnog procesa, prvenstveno učenika i nastavnika. Evaluacija korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema urađena je kroz nekoliko faza: (a) praćenje i vrednovanje pripreme, organizacije i realizacije eksperimentalnog programa, (b) vrednovanje obrazovnih postignuća učenika, (v) sagledavanje mišljenja učenika i nastavnika o realizaciji eksperimentalnog programa. Kako bi se utvrdilo da li postoji uzročno-posledična veza između primene eksperimentalnog programa i nivoa i kvaliteta znanja učenika, korišćen je kvazi-eksperiment sa paralelnim grupama. Merenja koja su urađena u tri različita vremenska trenutka (inicijalni test, finalni test i retest) omogućila su nam da utvrdimo napredak učenika u nivou i kvalitetu znanja, ali i mogućnost retencije znanja učenika. Prema rezultatima našeg istraživanja, eksperimentalni program koji smo primenili imao je efekte na: (a) nivo znanja i napredak učenika iz oblasti ekologije; (b) kvalitet znanja i napredak učenika, pre svega, u domenu primene stečenog znanja; (v) veće zadovoljstvo i motivaciju učenika u nastavnom procesu i (g) pozitivno mišljenje o primeni korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema.sr
dc.description.abstractThe present study investigated the possibilities, effectiveness, difficulties and limitations in application of the correlative-integrative approach in teaching ecological education. In specific, the aim of this study was to evaluate the correlative-integrative approach in teaching ecological education. The evaluation of the correlative-integrative approach was done in three ways: (a) by following and evaluating lesson preparation, organisation and realisation of the experimental program; (b) by evaluating student education achievements; and (c) by interpreting students’ and teachers’ views on the realisation of the experimental program. To assess whether there is a cause-and-effect relationship between the application of the experimental program and a level and quality of student knowledge we executed a pseudoexperiment with paired groups. Data gathered at three different testing periods (initial test, final test and repeated test) allowed us to ascertain student development in terms of level and quality of knowledge, as well as retention of knowledge. The empirical data obtained in this study showed that the experimental program was effect on: (a) the level of knowledge and students' progress in the field of ecology; (b) the quality of knowledge and progress of students, primarily in the domain of application of acquired knowledge; (c) greater satisfaction and motivation of students in the learning process and (d) a positive opinion on the application of correlation and integration approach.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Филозофски факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179034/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47008/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectкорелацијско-интеграцијски методички системsr
dc.subjectkorelacijsko-integracijski metodički sistemsr
dc.subjectCorrelative-integrative approachen
dc.subjectеколошки садржајиsr
dc.subjectевалуацијаsr
dc.subjectученициsr
dc.subjectнаставнициsr
dc.subjectEcologicalcontentsen
dc.subjectEvaluationen
dc.subjectStudentsen
dc.subjectTeachersen
dc.subjectekološki sadržajisr
dc.subjectevaluacijasr
dc.subjectučenicisr
dc.subjectnastavnicisr
dc.titleЕвалуација корелацијско-интеграцијског методичког система у обради садржаја еколошког образовањаsr
dc.title.alternativeEvaluacija korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi sadržaja ekološkog obrazovanjasr
dc.title.alternativeEvaluation of the correlative-integrativeapproach in teaching environmental educationcontenten
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractГајић, Оливера; Aндевски, Милица; Миљановић, Томка; Гојков, Грозданка; Гајић, Оливера; Stanišić, Jelena; Evaluacija korelacijsko-integracijskog metodičkog sistema u obradi sadržaja ekološkog obrazovanja;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46110/Disertacija9356.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46111/IzvestajKomisije9356.pdf


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record