National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филолошки факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филолошки факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Структурно-садржинске и функционалне карактеристике дидактичких граматика руског језика у инословенској (српској и хрватској) говорној средини

Structure, contents and functional characteristics of didactic grammars of Russian language in Inoslavic (Serbian and Croatioan) speaking environment ; Структурно-содержательные и функциональные характеристики дидактических граматик русского языка в инославянской (сербской и хорватской) языковой среде

Thumbnail
2016
Disertacija.pdf (6.052Mb)
IzvestajKomisije8256.pdf (516.2Kb)
Author
Radojčić, Ružica D.
Mentor
Končarević, Ksenija
Committee members
Belokapić-Škunca, Vera
Marić, Biljana
Metadata
Show full item record
Abstract
Предмет овог истраживања су основне категорије модела дидактичке граматике руског језика намењене носиоцима блискосродног инословенског (српског и хрватског) језика: структура, садржај и функције. Дидактичка граматика се дефинише као функционална књига у којој се наставни садржаји презентују посебно уређеним дидактичко-методичким инструментаријумом, усклађеним са одређеним психолошким, лингводидактичким и лингвистичким начелима. Наставни садржај се поима као дидактички транспонован систем лингвистичких појмова, представа и генерализација, неопходних и довољних за постизање комуникативне и лингвистичке компетенције на нивоу и у обиму адекватном циљевима наставе за сваки конкретни образовни профил. У овом раду дидактичка граматика се посматра као систем логичких конструкта – предикције, садржаја, спољашње структуре, унутрашње структуре и функција. Сваки од њих представља засебан хијерархијски систем подређених компоненти у односу на компоненте вишег реда, са својим специфичним функционал...но-онтолошким одликама, елементима и карактером њихових међусобних односа. Дисертација представља покушај дескрипције и анализе поменутих централних категорија модела дидактичке граматике руског језика у инословенској (српској и хрватској) социокултурној средини. Анализом су обухваћени психолошки и дидактичко-методички чиниоци који одређују дидактичко обликовање школске граматике. Спољашња структура подразумева метаструктуру, макроструктуру и микроструктуру, док се у унутарњој структури издвајају праксеосемиотички, праксеоинформацијски и праксеометодички аспекти. Ова проблематика се разматра са теоријско-концепцијског становишта, уз елементе валоризације. Као узорак за анализу одабране су дидактичке граматике руског језика намењене његовом усвајању у инословенској (српској и хрватској) говорној и социокултурној средини.

The thesis is concerned with the basic categories of the model of didactic grammar of the Russian language intended for the speakers of a closely related inoslavic (Serbian and Croatian) language: structures, contents and functions. Didactic grammar is defined as a functional book where didactic contents are presented by means of a special didactic and methodical tool, coordinated with particular psychological, lingua-didactic and linguistic principles. The teaching content is perceived as a didactically transposed system of linguistic concepts, notions and generalizations necessary and sufficient for attaining a communicative and linguistic competence at the level and in the scope corresponding to the aim of teaching for each particular educational profile. Didactic grammar is considered as a system of logical constructs – predication, substance, outer content, inner content and functions. Each of them represents a separate hierarchical system of subordinate components relative to hig...her rank components, with specific functional-ontological properties, elements and character of their mutual relations. This thesis represents an attempt to describe and analyze the above mentioned basic categories of the model of the didactic grammar of the Russian language in inoslavic (Serbian and Croatian) social and cultural environment. The analysis encompasses psychological and didactic and methodical factors determining didactic form of the school grammar. The outer structure involves metastructure, macrostructure and microstructure, whereas the inner structure deals with praxeological-semiotic, praxeological-informative and praxeological-methodological aspects. This issue is dealt with from a theoretical and conceptual aspect with elements of valorisation. The analysis is carried out on a sample of didactic grammars of the Russian language intended for its adoption in an inoslavic (Serbian and Croatian) speaking and socio-cultural environment.

Faculty:
Универзитет у Београду, Филолошки факултет
Date:
12-09-2016
Keywords:
настава страног (руског) језика / teaching of a foreign (Russian) language / теорија уџбеника / дидактичка граматика / предикција дидактичке граматике / спољашња структура / унутарња структура / садржај дидактичке граматике / theory of textbooks / didactic grammar predication / outer structure / inner structure / didactic grammar content
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7926
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4779
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7926
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15067/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48769551

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS