National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет спорта и физичког васпитања
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет спорта и физичког васпитања
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Физичка култура и етика-теоријско експериментални модел истраживања

Physical culture and ethics - theoretical and experimental research model.

Thumbnail
2017
Disertacija.pdf (7.966Mb)
IzvestajKomisije8249.pdf (436.6Kb)
Author
Marković, Miloš M.
Mentor
Kukolj, Miloš
Committee members
Bokan, Božo
Dobrijević, Aleksandar
Metadata
Show full item record
Abstract
Између етике (као филозофске дисциплине) и физичке културе (као стручне и научне дисциплине) у непосредној друштвеној стварности постоје одређене интеракције. Те интеракције нису проучене ни у пракси, као ни у теоријској, филозофској, психолошкој, социолошкој и истраживачкој делатности. То је основни разлог за истраживање овог феномена, за чију реализацију је требало изградити квалитативну теоријску основу, а затим приступити квантитативном истраживању на студентима који се припремају за позив педагога физичке културе. У теоријском оквиру рада дато је теоријско одређење физичке културе и етике, а представљене су и етичке теорије Аристотела, Канта и Мила. Објашњавати физичку културу са етичког становишта, значи говорити о вредносним аспектима физичке културе, о томе које су битне аксиолошке смернице у физичкој култури и шта се физичком културом жели и може постићи у моралном смислу. Структура физичке културе је комплексна и сачињавају је три ентитета: физичко васпитање, спорт и рекреаци...ја. Етика физичке културе говори нам да постоји традиција сваког ентитета који се представља као ауторитет и који указује на разлику између прихватљивог и неприхватљивог понашања. У овом раду je примењено мешовито истраживање: квалитативно-квантитативни приступ. У оквиру квалитативног истраживачког приступа примењен је метод Теоријске анализе. У оквиру квантитативног истраживачког приступа, примењен је метод педагошког експеримента уз примену истраживачких техника-упитника: а) инструмент Физичка култура и етика који је конструисан за потребе овог истраживања и који је у сагласју са основним етичким теоријама Аристотела, Канта и Мила и б) Форсајтов инструмент за процену етичких позиција. Предмет овог истраживања представљале су основне етичке теорије и њихова експериментална провера и примена у физичкој култури на узорку студената Факултета спорта и физичког васпитања Универзитета у Београду...

There are certain interactions in immediate social reality between ethics (as a philosophical discipline) and physical culture (as an expert and scientific discipline). These interactions have not been studied, either in practice, or in theoretical, philosophical, psychological and research efforts. This is the basic reason for researching this phenomenon, and a qualitative theoretical foundation needed to be established to accomplish that, followed by a quantitative research on students who are getting ready for the calling of pedagogues of physical culture. A theoretical determination of physical culture and ethics was provided in the theoretical framework of the paper, along with presenting the ethical theories of Aristotle, Kant and Mill. Explaining physical culture from an ethical standpoint means talking about the value aspects of physical culture, about what the relevant axiological guidelines in physical culture are and what is desired and could be achieved by physical culture ...in the moral sense. The structure of physical culture is complex and is comprised of three entities: physical education, sport and recreation. Ethics of physical culture tells us that there is a tradition of each of the individual entities, which is presented as authority and which makes the difference between acceptable and unacceptable behavior. A mixed research of qualitative-quantitative approach was applied in this paper. The method of theoretical analysis was applied within the qualitative research approach. A method of pedagogical experiment with the application of research techniques-questionnaires was applied as part of the quantitative research approach: a) instrument Physical culture and ethics which was constructed to meet the needs of this research and which corresponds to the basic ethical theories of Aristotle, Kant and Mill and b) Forsythe’s instrument for evaluating ethical positions. Basic ethical theories were the subject of this research, along with their experimental verification and application in physical culture on a sample of students of University of Belgrade’s Faculty of Sport and Physical Education...

Faculty:
Универзитет у Београду, Факултет спорта и физичког васпитања
Date:
12-01-2017
Keywords:
Физичка култура / Physical Culture / Ethics / Aristotle / Kant / Mill / Етика / Аристотел / Кант / Мил
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7916
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7916
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4772
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15055/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=514827948

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS