National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Евалуација успеха ученика оштећеног слуха у редовној школи

Evaluation of success in children with hearing impairment in regular schools

Thumbnail
2016
Disertacija.pdf (4.895Mb)
IzvestajKomisije8273.pdf (164.0Kb)
Author
Pavković, Ivana P.
Mentor
Kovačević, Jasmina
Committee members
Đoković, Sanja
Slavnić, Svetlana
Maksimović, Slavica
Metadata
Show full item record
Abstract
Циљ истраживања је био да се утврди школски успех глувих ученика који су укључени у систем редовног школовања, док су посебни циљеви били: утврдити школски успех глувих ученика који су укључени у редовне разреде из појединачних наставних предмета; утврдити повезаност дужине раног сурдолошког третмана и школског успеха глувих ученика укључених у редовне разреде; утврдити облике понашања глувих ученика укључених у редовне разреде; утврдити повезаност раног сурдолошког третмана и интеграције глувих ученика у редовне школе...
Aim of this research was to determine the academic achievement of students with hearing impairment who are involved in regular schooling system, while specific objectives were: to identify school achievement of students with hearing impairment included in regular classes from individual subjects; to determine correlation between early audiology treatment and school achievement of students with hearing impairment included in regular classes; to determine behaviors of students with hearing impairment included in regular classes; to determine the relationship between early audiology treatment and integration of students with hearing impairment into regular schools...
Faculty:
Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
Date:
21-09-2016
Projects:
  • Interdisciplinary research of verbal communication quality (RS-178027)
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7914
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7914
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4797
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15096/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48843791

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS