Карактеристике партиципације деце с церебралном парализом
Characteristics of participation of children with cerebral palsy
Author
Milićević, Milena D.Mentor
Nedović, Goran
Committee members
Rapaić, DraganIlić-Stošović, Danijela

Đorđević, Srboljub
Metadata
Show full item recordAbstract
Циљ истраживања је био да се утврде карактеристике партиципације деце с церебралном парализом у кућном окружењу, окружењу заједнице и породичним активностима, као и да се испита на који начин је ова партиципација условљена одређеним срединским факторима и повезана са породичним квалитетом живота. Анализиране су објективна и субјективна димензија партиципације у кући и у заједници, као и фреквентност породичних активности, присуство испитаника и степен њихове укључености у активности. Затим, утврђен је степен родитељског задовољства одређеним аспектима породичног живота, испитана структура срединских фактора и степен у коме су услуге сервиса опажене као усмерене на породицу. Досадашња емпиријска и теоријска разматрања партиципације деце с церебралном парализом нису узимала у обзир квалитет породичног живота као потенцијални фактор са утицајем на њихову партиципацију у различитим окружењима, а није довољно испитано ни да ли усмереност подршке сервиса на породицу може да буде повезана са ...родитељским задовољством партиципацијом оствареном у појединим окружењима...
The aim of this study was to define the characteristics of participation of children with cerebral palsy in the home environment, community environment, and family activities, as well as to examine the way in which participation is determined by certain environmental factors and associated with family quality of life. Objective and subjective dimensions of patterns of participation in the home and community, and frequency of occurrence, child presence and level of their engagement in family activities were analysed. Next, the level of parental satisfaction with certain aspects of family life was identified, the structure of environmental factors examined, and the extent to which services were perceived as family-centered explored. The previous empirical and theoretical consideration of participation of children with cerebral palsy did not take into account the quality of family life as a potential factor that could have affected the participation of these children in various settings. ...Moreover, the relation between family-centered services and parental satisfaction with child participation in certain environments is insufficiently considered...