Приказ основних података о дисертацији

The tropes of transformation in litterary works of Danilo Kiš and Primo Levi: (from the poetics to cultural antrophology) ; Фигуры трансформации в литературном произведении Данило Киша и Примо Леви: (от поэтики до культурной антропологии)

dc.contributor.advisorJerkov, Aleksandar
dc.creatorKostić, Aleksandar
dc.date.accessioned2017-04-10T13:55:50Z
dc.date.available2017-04-10T13:55:50Z
dc.date.available2020-07-03T10:09:37Z
dc.date.issued2016-09-16
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7855
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4727
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:14979/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48766223
dc.description.abstractOsnovni predmet proučavanja u ovom radu vezan je za pitanja estetske vrednosti i idejnih dometa postupaka transformacije jezičkog materijala, formula izražavanja, pripovedačkih struktura, sadržinske građe i filozofskih pojmova u proznom opusu Danila Kiša (1935–1989) i Prima Levija (1919–1987). Rad pruža saznanja o različitim strukturnim planovima teksta Kišovih i Levijevih dela, i odgovarajućem značenjskom učinku i poetičkoj funkciji nabrojanih postupaka oblikovanja, objedinjenih u istraživanju pod nazivom „figure preobražaja“. U uvodnom delu govorili smo o tematsko-sadržinskim i poetičko-formalnim obeležjima stvaralaštva ovih pisaca i brojnim sličnostima koji ih povezuju i otvaraju prostor za njihovo proučavanje u komparativnoj perspektivi. Drugo poglavlje koncipirano je kao kratak književnoteorijski osvrt na pojmove iz naslovnog izraza i njihovu metodološku vrednost u kritičkim vrednovanjima i proučavanjima konkretnih literarnih ostvarenja iz različitih epoha. Treći i četvrti deo rada usredsređeni su na Kišove i Levijeve transformacije autobiografskog materijala i dokumentarne građe, i samorazotkrivajuće postupke pisanja na granici svedočanstva i fikcije u Peščaniku i Grobnici za Borisa Davidoviča, odnosno romanu Zvezdasti ključ. Peti i šesti odeljak bave se pitanjima receptivno-narativne svesti autora prema sadržinskim jedinicama i formalnim rešenjima sopstvenih dela, postupcima njihove stvaralačke rekontekstualizacije i intertekstualnim varijacijama izabranih žanrovskih modela i prikazivačkih obrazaca iz književne tradicije...sr
dc.description.abstractThis thesis centers on the questions of aesthetic values and the range of ideas that deal with the literary techniques of transforming language material as well as literary expressive tools, narrative structures, content sources and philosophical notions in the prose fiction of Danilo Kiš (1935–1989) and Primo Levi (1919–1987). It also provides an analysis of various structural frameworks used in their texts, the corresponding semantic effects and the poetic functions of these specific writing techniques in the thesis referred to as ’the tropes of transformation’. The introduction part focuses on the thematic range and content as well as formal and poetic characteristics of their fiction, shedding light upon the numerous similarities in their work which opens up another comparative perspective. The second chapter deals with a short literary-theoretical review of notions expressed in thesis title. Moreover, it establishes the methodological value of these notions as a part of broader critical evaluations and various research of specific literary works of fiction that belong to different epochs. The third and the fourth part elaborates on both Kiš and Levi’s literary transformation of autobiographical and documentary material, their self-revealing writing strategies that represent the threshold between testimony and fiction – in Hourglass, A Tomb for Boris Davidovich and a novel The Wrench respectively. The fifth and the sixth chapter focuses on the questions of authors’ self-reflection on the problem of narrative reception regarding formal techniques, literary recontextualizations and intertextual variations of representative genres as well as various patterns and modes that derive from literary traditions...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectKišsr
dc.subjectKišen
dc.subjectLevisr
dc.subjectautobiografijasr
dc.subjectautopoetikasr
dc.subjectsvedočanstvosr
dc.subjectintertekstualnostsr
dc.subjectmenipejasr
dc.subjectpreobražajsr
dc.subjectantropologijasr
dc.subjectliminalnostsr
dc.subjectLevien
dc.subjectautobiographyen
dc.subjectautopoeticsen
dc.subjecttestimonyen
dc.subjectintertextualityen
dc.subjectmenipeaen
dc.subjecttransformationen
dc.subjectanthropologyen
dc.subjectliminalityen
dc.titleFigure preobražaja u književnom delu Danila Kiša i Prima Levija: (od književne poetike do kulturne antropologije)sr
dc.title.alternativeThe tropes of transformation in litterary works of Danilo Kiš and Primo Levi: (from the poetics to cultural antrophology) ; Фигуры трансформации в литературном произведении Данило Киша и Примо Леви: (от поэтики до культурной антропологии)en
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractЈерков, Aлександар; Костић, Aлександар; Фигуре преображаја у књижевном делу Данила Киша и Прима Левија: (од књижевне поетике до културне антропологије); Фигуре преображаја у књижевном делу Данила Киша и Прима Левија: (од књижевне поетике до културне антропологије);
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28625/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28626/IzvestajKomisije8131.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28625/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/28626/IzvestajKomisije8131.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7855


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији