National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Базичне академске вештине деце са развојним поремећајем координације

Basic academic skills of children with developmental coordination disorder

Thumbnail
2016
Disertacija.pdf (3.914Mb)
IzvestajKomisije8171.pdf (211.7Kb)
Author
Nišević, Snežana D.
Mentor
Nikolić, Snežana
Committee members
Nikolić, Snežana
Ilić-Stošović, Snežana
Krstić, Nadežda
Đorđević, Srboljub
Metadata
Show full item record
Abstract
У савременој педагошкој пракси, веома је актуелна расправа о концепту неочекиваних тешкоћа у неким областима развоја, учења и адаптације са којима се суочавају деца у периоду поласка у школу и у првим годинама школовања. Ови проблеми се у стручној литератури означавају као специфични, неуроразвојни поремећаји. Са друге стране, моторичке функције, као мост преко кога се одвија стицање искустава, међуљудска комуникација, психосоцијални развој личности, током развојног периода могу бити значајан индикатор когнитивног функционисања. Дефицити у моторичком функционисању код деце имају значајне последице на њихова академска постигнућа и истовремено утичу на поремећај уклапања у ширу и ужу социјалну средину. И поред тога се, у контексту неуроразвојних поремећаја, још увек мањи значај придаје едукацији покрета и третману моторичких поремећаја. Развојни поремећај координације или неспретност код деце, који, пре свега због учесталости јављања и придружених сметњи, представља значајно стање детињс...тва, последњих година привлачи све већу пажњу истраживача. Основни циљ овог истраживања је испитивање повезаности развојних поремећаја координације и квантитета и квалитета усвојених базичних академских вештина (читања, писања и рачунања) код деце млађег школског узраста. Интенција истраживања је да покаже значај и потребу дефинисања и установљавања методологије детекције, дијагностике и интервенције према деци са развојним поремећајима координације у процесу образовања...

In contemporary pedagogical practice, it is actual discusion on the concept of unexpected difficulties in some areas of development, learning and adaptation faced by children in the period starting school and the first years of schooling. These problems are recognized in the literature as specific, neurodevelopmental disorders. On the other hand, the motor functions is a bridge for taking place the acquisition of experience, interpersonal communication, psychosocial development. It may be a significant indicator of cognitive functioning during the developmental period. The motor functioning deficits in children have significant effects on their academic achievements and have influence to the fitting disorder in narrow and wider social environment at the same time. Nevertheless, in the context of neurodevelopmental disorders, still less importance given to education movement and treatment of motor disorders. The growing interest of researchers attracted a developmental coordination diso...rder or clumsiness in movement which is an important condition of childhood due to the frequency of occurrence and associated disorders. The main goal of this research was to examine the connection between developmental coordination disorders and the quantity and quality of the adopted basic academic skills of reading, writing and computing in younger school age children in regular schools. Also we reviewed presence of the forms of support which are given to these children. The intention of the research was to show the importance and necessity of defining and establishing the methodology for the detection, diagnosis and intervention of children with developmental coordination disorders in the education process...

Faculty:
Универзитет у Београду, Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
Date:
30-09-2016
Keywords:
неуроразвојни поремећај / neurodevelopmental disorder / развојни поремећај координације / читање / писање / рачунање / еколошки приступ / моторички развој / developmental coordination disorder / reading / writing / computing / ecological approach / motor skills development
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7847
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7847
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4769
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:15045/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48845071

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS