Приказ основних података о дисертацији

Transformation of spas in Serbia into modern centers of spa and wellness tourism

dc.contributor.advisorJovičić, Dobrica
dc.contributor.otherGavrilović, Ljiljana
dc.contributor.otherVujičić, Miroslav
dc.creatorBelij, Marija S.
dc.date.accessioned2017-02-20T10:20:08Z
dc.date.available2017-02-20T10:20:08Z
dc.date.available2020-07-03T08:27:33Z
dc.date.issued2016-10-07
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4475
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7504
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:14475/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=1536339400
dc.description.abstractИмајући у виду високе стопе раста spa и wellness туризма на глобалном нивоу, квантитет и квалитет конкурентских понуда бележи континуирани раст, те је у таквим условима врло захтеван задатак изборити се за адекватну позицију на тржишту. Будући да се Србија, упркос изузетно повољним природним ресурсима за развој бањског туризма, још увек убраја у недовољно развијене дестинације, од посебног значаја за будуће унапређење овог вида туризма и позиционирање бања као туристичких дестинација на међународном туристичком тржишту, јесте управо њихова трансформација од традиционалних лечилишта у модерне центре spa и wellness туризма. Основни циљ истраживања у оквиру ове дисертације је постављање научно релевантних основа тумачења процеса трансформације традиционалних бања Србије у савремене центре spa и wellness туризма, које ће бити апликативно прихватљиве и поткрепљене адекватним теоријским оквиром. Задаци истраживања односили су се на разраду проблематике туризма у бањама Србије, с једне стране анализом мотивације туриста који посећују бање, а са друге анализом атрибута атрактивности бања. У дисертацији се покушао развити модел који би обухватио све факторе који утичу на процес доношења одлуке туриста када је реч о избору бање као места за одмор. Досадашње студије или су обухватале само мотивацију (push и pull мотиве) или само ограничења, док је у овој студији представљен интегралан модел који укључује сва три фактора. Разумевање и прилагођавање мотивацији и понашању туриста је једини начин да бање буду конкурентне на туристичком тржишту. Анкетно истраживање спроведено је на узорцима туриста у више бања у Србији. Анализа свих фактора који утичу на процес доношења одлуке о избору бања као туристичких дестинација у Србији урађена је уз помоћ аналитичко - хијерархијског процеса (АХП метод).sr
dc.description.abstractBearing in mind the high growth rates of spa and wellness tourism on a global level, the quantity and quality of competitive bidding has continuous growth, and in these conditions it is extremely difficult for everyone to get adequate market position. Since Serbia, despite the extremely favorable natural resources for the development of spa tourism, is still among the underdeveloped destinations, of particular importance for the future improvement of this type of tourism and positioning of spas as a tourist destination on the international tourist market is the transformation of the traditional spas in modern spa centers and wellness tourism. The main aim of the research part of this thesis is to set up a relevant scientific basis for interpretation of the transformation process of traditional spas Serbia into modern centers spa and wellness tourism; this basis must be applicable, relevant and supported by adequate theoretical framework. The task of this research was to identify the problems of development of tourism in Serbian spas, on the one hand through the analysis of the motivation of tourists who visit spas, and on the other by analyzing attributes of attractiveness spas. This thesis aims to develop a model that would encompass all the factors that influence the decision-making process of tourists when it comes to choosing the spa as a place to rest. Previous studies either included only motivation (push and pull motives) or constraints, while this study presents an integrated model that includes all three factors. Understanding and adapting to the motivation and behavior of tourists is the only way to be competitive at the spa tourism market. The survey was conducted on samples of several tourists in spas in Serbia. Analysis of all the factors that influence the decision-making process on the selection of spas as tourist destinations in Serbia was carried out with the help of Analytical - Hierarchy Process (AHP method).en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Географски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectбањеsr
dc.subjectspaen
dc.subjectSerbiaen
dc.subjecthealth tourismen
dc.subjectspa and wellness tourismen
dc.subjectmotivationen
dc.subjectAHP methoden
dc.subjectСрбијаsr
dc.subjectздравствени туризамsr
dc.subjectspa и wellness туризамsr
dc.subjectмотивацијаsr
dc.subjectАХП методsr
dc.titleТрансформација бања Србије у савремене центре spa и wellness туризмаsr
dc.title.alternativeTransformation of spas in Serbia into modern centers of spa and wellness tourismen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractЈовичић, Добрица; Гавриловић, Љиљана; Вујичић, Мирослав; Белиј, Марија С.; Transformacija banja Srbije u savremene centre spa i wellness turizma;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/3860/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/3860/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/3861/IzvestajKomisije7640.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/3861/IzvestajKomisije7640.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7504


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији