National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Учитељски факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Учитељски факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Методички приступ усвајању морфолошких облика речи

Methodological approaches in the acquisition of morphological word forms

Thumbnail
2016
Disertacija.pdf (4.791Mb)
IzvestajKomisije.pdf (337.0Kb)
Author
Kelemen, Ljiljana J.
Mentor
Radović Tešić, Milica
Metadata
Show full item record
Abstract
У првом делу рада се најпре полази од теоријских основа за усвајање језика и даје се преглед релевантних стручних, теоријских и методичких проучавања усвајања језика, језичких појмова и правила. Полазна теоријска основа за разматрање теме јесу научне и стручне студије које се баве лингвистиком, психолингвистиком, развојном психологијом, социолингвистиком еминентних страних и домаћих аутора. Сагледавају се унутрашњи и спољашњи фактори значајни за развој говора деце, утицај породичне средине на развој говора деце и утицај социокултурног окружења на граматички развој деце предшколског узраста и даје се преглед теорија о усвајању језика. Посебно се разматра усвајање појмова и правила у контексту теорија учења и наставе, затим се сагледавају мисаони процеси при усвајању појмова у настави морфологије, као и интуитивно усвајање појмова и правила из морфологије на млађем узрасту. У другом делу рада даје се преглед релевантне лингвистичке и методичке литературе предвиђене за усвајање морфолошко...г система код деце у предшколском периоду и граматичких категорија у млађим разредима основне школе. Након прегледа обраде појединих морфолошких појмова, односно граматичких категорија у граматикама намењеним средњошколском узрасту, сагледана је и њихова интерпретација у граматикама за основну школу. Тако су на овај начин истакнута најмање два нивоа учења граматичких категорија које ученици треба да савладају након првог четворогодишњег циклуса. Дат је и преглед појединих специфичних проблема при усвајању морфолошког система код деце у предшколском периоду и, посебно, у настави морфологије који је запажен и истакнут у досадашњим лингвистичким и методичким студијама...

Faculty:
University of Belgrade, Teacher Education Faculty
Date:
28-09-2016
Keywords:
граматичка категорија речи / grammatical word category / методички приступ / настава граматике / настава морфологије / парадигматски књижевни текстови / парадигматске језичке игре / развој говора / садржај уџбеничка / усвајање језика / усвајање морфолошких појмова / methodological approach / grammar class / morphology class / paradigmatic literary texts / paradigmatic language games / speech development / textbook content / language acquisition / morphological concept acquisition
[ Google Scholar ]
URI
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7270
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4282
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:14062/bdef:Content/download
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:14219/bdef:Izvestaj/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48478991

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS