Prikaz osnovnih podataka o disertaciji
Efekti primene autentičnih tekstova u nastavi nemačkog jezika
dc.creator | Stipančević, Ana | |
dc.date.accessioned | 2016-12-24T16:21:05Z | |
dc.date.available | 2016-12-24T16:21:05Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T14:24:02Z | |
dc.date.issued | 2016-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7168 | |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija146728615949437.pdf?controlNumber=(BISIS)101370&fileName=146728615949437.pdf&id=6205&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=101370&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.identifier.uri | http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije146728616571565.pdf?controlNumber=(BISIS)101370&fileName=146728616571565.pdf&id=6206&source=NaRDuS&language=sr | sr |
dc.description.abstract | U ovoj disertaciji se proučavaju efekti primene autentičnih tekstova u nastavi nemačkog jezika na motivaciju, jezičko znanje i jezičke kompetencije studenata. Da bi se dati efekti izmerili, odnosno da bi se postavljene hipoteze istraživanja potvrdile ili opovrgnule sprovedeno je eksperimentalno istraživanje na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu od oktobra 2014. do juna 2015. godine sa studentima koji uče nemački kao izborni jezik, na nivou znanja A2. Pre početka istraživanja grupe su ujednačene po znanju, a zatim je sprovedeno inicijalno testiranje kojim su se merile tri jezičke veštine: slušanje, čitanje i pisanje, kao i broj korišćenih reči (vokabular). Na početku istraživanja studenti su popunjavali i anketu o motivaciji za učenje nemačkog jezika, dok su nakon sprovedenog istraživanja, u junu, rađena finalna merenja. Dobijeni rezultati pokazuju da je generalno interesovanje za učenje stranih jezika u eksperimentalnoj grupi nakon istraživanja statistički značajnije od kontrolne grupe, da studenti eksperimentalne grupe imaju pozitivnije i manje stereotipne asocijacije na Nemačku. Osim toga, u istraživanju je utvrđeno postojanje značajnih korelacija između stavova ispitanika prema Nemcima, nemačkom jeziku, nastavi nemačkog jezika, asocijacija na Nemačku i autentičnih tekstova. Istraživanje je, takođe, pokazalo da autentični tekstovi imaju pozitivne efekte na jezičko znanje i veštine, a ispitanici sami ocenjuju nastavu u kojoj se primenjuju autentični tekstovi efikasnijom od tradicionalne nastave koja se odvija uz pomoć udžbenika. | sr |
dc.language | sr (latin script) | |
dc.publisher | Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Новом Саду | sr |
dc.subject | Autentični tekstovi | sr |
dc.subject | efikasna nastava | sr |
dc.subject | motivacija | sr |
dc.subject | mediji | sr |
dc.subject | metodika nastave nemačkog jezika | sr |
dc.subject | jezičke kompetencije | sr |
dc.title | Efekti primene autentičnih tekstova u nastavi nemačkog jezika | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Стипанчевић, Aна; Ефекти примене аутентичних текстова у настави немачког језика; Ефекти примене аутентичних текстова у настави немачког језика; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46194/IzvestajKomisije6849.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46195/Disertacija6849.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46194/IzvestajKomisije6849.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46195/Disertacija6849.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7168 |