Prikaz osnovnih podataka o disertaciji

dc.creatorStipančević, Ana
dc.date.accessioned2016-12-24T16:21:05Z
dc.date.available2016-12-24T16:21:05Z
dc.date.available2020-07-03T14:24:02Z
dc.date.issued2016-06-30
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7168
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija146728615949437.pdf?controlNumber=(BISIS)101370&fileName=146728615949437.pdf&id=6205&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=101370&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije146728616571565.pdf?controlNumber=(BISIS)101370&fileName=146728616571565.pdf&id=6206&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractU ovoj disertaciji se proučavaju efekti primene autentičnih tekstova u nastavi nemačkog jezika na motivaciju, jezičko znanje i jezičke kompetencije studenata. Da bi se dati efekti izmerili, odnosno da bi se postavljene hipoteze istraživanja potvrdile ili opovrgnule sprovedeno je eksperimentalno istraživanje na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu od oktobra 2014. do juna 2015. godine sa studentima koji uče nemački kao izborni jezik, na nivou znanja A2. Pre početka istraživanja grupe su ujednačene po znanju, a zatim je sprovedeno inicijalno testiranje kojim su se merile tri jezičke veštine: slušanje, čitanje i pisanje, kao i broj korišćenih reči (vokabular). Na početku istraživanja studenti su popunjavali i anketu o motivaciji za učenje nemačkog jezika, dok su nakon sprovedenog istraživanja, u junu, rađena finalna merenja. Dobijeni rezultati pokazuju da je generalno interesovanje za učenje stranih jezika u eksperimentalnoj grupi nakon istraživanja statistički značajnije od kontrolne grupe, da studenti eksperimentalne grupe imaju pozitivnije i manje stereotipne asocijacije na Nemačku. Osim toga, u istraživanju je utvrđeno postojanje značajnih korelacija između stavova ispitanika prema Nemcima, nemačkom jeziku, nastavi nemačkog jezika, asocijacija na Nemačku i autentičnih tekstova. Istraživanje je, takođe, pokazalo da autentični tekstovi imaju pozitivne efekte na jezičko znanje i veštine, a ispitanici sami ocenjuju nastavu u kojoj se primenjuju autentični tekstovi efikasnijom od tradicionalne nastave koja se odvija uz pomoć udžbenika.sr
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectAutentični tekstovisr
dc.subjectefikasna nastavasr
dc.subjectmotivacijasr
dc.subjectmedijisr
dc.subjectmetodika nastave nemačkog jezikasr
dc.subjectjezičke kompetencijesr
dc.titleEfekti primene autentičnih tekstova u nastavi nemačkog jezikasr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractСтипанчевић, Aна; Ефекти примене аутентичних текстова у настави немачког језика; Ефекти примене аутентичних текстова у настави немачког језика;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46194/IzvestajKomisije6849.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46195/Disertacija6849.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46194/IzvestajKomisije6849.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46195/Disertacija6849.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7168


Dokumenti za doktorsku disertaciju

Thumbnail
Thumbnail

Ova disertacija se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o disertaciji