Приказ основних података о дисертацији

Razvoj multimodalnog sistema obrazovne igre za slabovidu i slepu decu

dc.contributor.advisorSečujski, Milan
dc.contributor.otherDelić, Vlado
dc.contributor.otherJanev, Marko
dc.contributor.otherGnjatović, Milan
dc.contributor.otherJakovljević, Nikša
dc.contributor.otherNikolić, Jelena
dc.contributor.otherSečujski, Milan
dc.creatorLučić, Branko
dc.date.accessioned2016-11-26T10:29:03Z
dc.date.available2016-11-26T10:29:03Z
dc.date.available2020-07-03T14:08:04Z
dc.date.issued2016-09-08
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija14642561334628.pdf?controlNumber=(BISIS)101075&fileName=14642561334628.pdf&id=5822&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/7096
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=101075&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije146425615457186.pdf?controlNumber=(BISIS)101075&fileName=146425615457186.pdf&id=5823&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractУ дисертацији су приказани развој мултимодалног система за образовну игру Луграм и истраживања везана за његову примену у области редовног и специјализованог основношколског образовања. Извршено је испитивање утицаја Луграма на повишење ефеката учења геометрије у редовној разредној настави, испитивање да ли његову прилагођену мултимодалну верзију могу да користе слабовида и слепа деца и да ли се она може користити за њихову обуку за самосталну употребу рачунарске аудио верзије Луграма. Утврђено је да Луграм има утицаја на пораст успеха у учењу геометрије и да се прилагођена аудио- тактилна верзија може користити у сврху обуке слабовиде и слепе деце за самостално коришћење аудио верзије игре. Резултати истраживања су показали оправданост приступа развоју Луграма као мултимодалног система за игру и усмерили његов даљи развој ка асистивном мултимодалном систему који поседује способност говорне интеракције са корисником и могућност прилагођења различитим категоријама корисника.sr
dc.description.abstractU disertaciji su prikazani razvoj multimodalnog sistema za obrazovnu igru Lugram i istraživanja vezana za njegovu primenu u oblasti redovnog i specijalizovanog osnovnoškolskog obrazovanja. Izvršeno je ispitivanje uticaja Lugrama na povišenje efekata učenja geometrije u redovnoj razrednoj nastavi, ispitivanje da li njegovu prilagođenu multimodalnu verziju mogu da koriste slabovida i slepa deca i da li se ona može koristiti za njihovu obuku za samostalnu upotrebu računarske audio verzije Lugrama. Utvrđeno je da Lugram ima uticaja na porast uspeha u učenju geometrije i da se prilagođena audio- taktilna verzija može koristiti u svrhu obuke slabovide i slepe dece za samostalno korišćenje audio verzije igre. Rezultati istraživanja su pokazali opravdanost pristupa razvoju Lugrama kao multimodalnog sistema za igru i usmerili njegov dalji razvoj ka asistivnom multimodalnom sistemu koji poseduje sposobnost govorne interakcije sa korisnikom i mogućnost prilagođenja različitim kategorijama korisnika.sr
dc.description.abstractThe dissertation presents the development of the multimodal system for the educational game Lugram and the research related to its application in the regular and specialized primary education. The examination of the effect which Lugram has on the improvement in learning geometry in the primary education is done, as well as the testing weather its adapted multimodal version can be used for the training of partially sighted and blind children for the independent use of the computer audio version of Lugram. It is established that Lugram has an influence on the improvement in learning geometry and that adapted audio-tactile version can be used for the training purposes for partially sighted and blind children. Results of the research have justified the approach in the development of Lugram as a multimodal system for the game. Moreover, they focus further development toward assistive multimodal system which has ability of the voice interaction with the user and also ability of adaptation to the different kind of users.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Факултет техничких наукаsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectМултимодални системsr
dc.subjectMultimodalni sistemsr
dc.subjectMultimodal systemen
dc.subjecteducational gameen
dc.subjectgeometryen
dc.subjectpartially sighted and blind childrenen
dc.subjectspeech interactionen
dc.subjectobrazovna igrasr
dc.subjectgeometrijasr
dc.subjectslabovida i slepa decasr
dc.subjectgovorna interakcijasr
dc.subjectобразовнa игрasr
dc.subjectгеометријаsr
dc.subjectслабовида и слепа децаsr
dc.subjectговорна интеракцијаsr
dc.titleРазвој мултимодалног система образовне игре за слабовиду и слепу децуsr
dc.title.alternativeRazvoj multimodalnog sistema obrazovne igre za slabovidu i slepu decusr
dc.title.alternativeDevelopment of the multimodal system of educational game for partially sighted and blind childrenen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC
dcterms.abstractСечујски Милан; Јанев Марко; Делић Владо; Гњатовић Милан; Јаковљевић Никша; Николић Јелена; Сечујски Милан; Лучић Бранко; Razvoj multimodalnog sistema obrazovne igre za slabovidu i slepu decu;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/41898/Disertacija6467.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/41899/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/41899/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/41898/Disertacija6467.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_7096


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији