Успостављање и одрживост система контроле квалитета услуга у социјалној заштити
Establishment and sustainability of quality control system of services in socijal welfare
Doktorand
Zekavica, BiljanaMentor
Brkić, MiroslavČlanovi komisije
Perišić, NatalijaSjeničić, Marta
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Процес интензивне реформе система социјалне заштите у Републици Србији
датира од почетка 21. века. Стратегија развоја социјалне заштите, коју је Влада Републике
Србије усвојила 2005. године, дефинисала је основне циљеве, задатке и принципе развоја
социјалне заштите. Неки од основних циљева реформе, дефинисани Стратегијом, су и
обезбеђивање квалитетних услуга у социјалној заштити и увођење система квалитета у
ову област.
Резултат реформских процеса је Закон о социјалној заштитити, који је ступио на
снагу 2011. године, и који је, са припадајућим подзаконским актима, дао нормативни
оквир за успостављање наведених реформских циљева, па и успостављање система
контроле квалитета у области социјалне заштите. Закон, поред осталог, наставља
децентрализацију система социјалне заштите. Улога министарства надлежног за
социјална питања је да развија регулаторне механизме у циљу успостављања контроле
квалитета, мониторнига, стручне подршке пружаоцима услуга у развоју услуга социјалне
заштите. Закон ...изједначава цивилно друшто, приватни и јавни сектор у домену пружања
услуга, дозвољава им да се такмиче на тржишту као пружаоци услуга, и даје локалним
самоуправама одговорност за успостављање услуга социјалне заштите на локалном нивоу.
Квалитет услуга у социјалној заштити подразумева стандардизацију услуга,
лиценцирање пружалаца услуга и стручних радника и још два јако важна сегмента:
подршку и контролу током пружања услуге. Контрола се спроводи кроз различите форме
надзора: надзор над стручним радом и инспекцијски надзор. Увођење ефикасног система
жалби и интерна евалуација на годишњем нивоу су обавезн стандард за пружаоце услуга,
који такође представља важан сегмент система контроле...
The process of intensive reform of social welfare system in Republic of Serbia is dating
from the beginning of 21st century. Social Welfare Development Strategy, which was adopted
by the Government of Republic of Serbia in 2005, has defined basic objectivities, missions and
principles of social welfare development. Some of basic objectivities of reform, which were
defined by Strategy, are provision of quality in social welfare services and introduction of
quality system in this area.
Reform processes have resulted in adoption of Law on Social Welfare in 2011, which,
associated with by-laws, gave the normative framework for establishment of those reform goals,
including too the establishment of quality control system in social welfare system. The Law on
Social Welfare, inter alia, continues the decentralization of social welfare system. The role of
ministry responsible for social affairs is to develop the regulatory mechanisms in order to
establish quality control, monitoring, professio...nal support to service providers in development of
social welfare services. The Law of Social Welfare equates civil society, private and public
sector in department of provision of services, allows them to compete in the market as service
providers, and gives the responsibility to local governments for establishment of social welfare
services at local level.
The quality of services in social welfare implies standardization of services, licensing of
service providers and professional workers and two more important segments: support and
control during the providing services. The control is implemented through various forms of
monitoring: professional work supervision and inspection in social welfare. The introduction of
an effective complaint system and internal evaluation annualy are obligatory standard for
service providers, which also represents an important segment of control systems...
Fakultet:
Универзитет у Београду, Факултет политичких наукаDatum odbrane:
26-09-2016Ključne reči:
социјална заштита / social welfare / услуге социјалне заштите / контрола квалитета / надзор над стручним радом / инспекција социјалне заштите / супервизијска подршка / лиценцирање / акредитација / стандарди квалитета / самопроцена / притужбе и жалбе / пружаоци услуга социјалне заштите / организације социјалне заштите / social welfare services / control of quality / professional work supervision / inspection in social welfare / supervisory support / licensing / accreditation / quality standards / self-asseessment / complains and appeals / social service providers / social welfare organizationsOstali linkovi:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Социјална држава и стратегије редуковања сиромаштва и остваривање социјалне кохезије : (Србија 2000-2013) / Social state and strategies for poverty reduction and achievement of social cohesion : (Serbia 2000-2013)
Sokić, Slobodan S. (Универзитет у Београду, Факултет политичких наука, 28-09-2016) -
Istraživanje društvenih mreža u funkciji marketinga u turizmu / Research of social networks in domain of tourism marketing
Cvetković, Marko V. (Универзитет у Београду, Факултет организационих наука, 28-09-2018) -
Радни и социјални судови - друштвена улога и оправданост увођења у правосудни систем Републике Србије / Labour and social courts - their role and justification for introducing such courts in the Serbian judicial system
Božović, Bojan V. (Универзитет у Београду, Правни факултет, 20-04-2017)