Приказ основних података о дисертацији

Mogućnosti primene programirane nastave geografije u skladu sa obrazovnim standardima u osnovnoj školi

dc.contributor.advisorIvanović Bibić, LJubica
dc.contributor.otherRomelić, Jovan
dc.contributor.otherIvanović Bibić, LJubica
dc.contributor.otherIvkov-DŽigurski, Anđelija
dc.contributor.otherDragović, Ranko
dc.creatorМилошевић, Драгана Б.
dc.date.accessioned2016-11-06T15:18:54Z
dc.date.available2016-11-06T15:18:54Z
dc.date.available2020-07-03T13:38:41Z
dc.date.issued2016-09-26
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6921
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija146779878869793.pdf?controlNumber=(BISIS)101418&fileName=146779878869793.pdf&id=6291&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=101418&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije146779880697621.pdf?controlNumber=(BISIS)101418&fileName=146779880697621.pdf&id=6292&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractУ докторској дисертацији најпре је сагледана теоријска основа програмиране наставе и проучена њена заступљеност у настави географије. Након тога је  реализовано педагошко истраживање са паралелним групама (експерименталном и контролном) током кога је сагледана ефикасност примене програмиране наставе у настави географије у односу на традиционалну наставу. Експеримент је  реализован на узорку од 194 ученика. Инструменти примењени у истраживању су иницијални  тест, финални тест и ретест. Сва три теста су обухватала питања из три нивоа знања: основни ниво, средњи ниво и напредни ниво. Осим тестова знања инструмент коришћен у истраживању је анкета за ученике Е групе и наставника географије о примени и ефикасности програмиране наставе у основној школи. Статистичка обрада података добијених натестовима знања и анкетама извршена је применом програмског пакета SPSS 21.0. Експериментално  су  доказани знатно  бољи резултати ученика Е групе на тестовима знања (финалном тесту и ретесту) у односу на ученике К групе. Ученицима је учење географије  програмираном наставом било занимљивије, више су научили, и није им било тешко и напорно. Учење географије програмираном наставом помогло им је да боље разумеју градиво из географије. Резултати показују да би наставници географије волели да имају више могућности за примену програмиране наставе, за коју сматрају да је занимљивија за ученике, да их подстиче на учење и да је  динамичнија, у односу на традиционални тип наставе.sr
dc.description.abstractU doktorskoj disertaciji najpre je sagledana teorijska osnova programirane nastave i proučena njena zastupljenost u nastavi geografije. Nakon toga je  realizovano pedagoško istraživanje sa paralelnim grupama (eksperimentalnom i kontrolnom) tokom koga je sagledana efikasnost primene programirane nastave u nastavi geografije u odnosu na tradicionalnu nastavu. Eksperiment je  realizovan na uzorku od 194 učenika. Instrumenti primenjeni u istraživanju su inicijalni  test, finalni test i retest. Sva tri testa su obuhvatala pitanja iz tri nivoa znanja: osnovni nivo, srednji nivo i napredni nivo. Osim testova znanja instrument korišćen u istraživanju je anketa za učenike E grupe i nastavnika geografije o primeni i efikasnosti programirane nastave u osnovnoj školi. Statistička obrada podataka dobijenih natestovima znanja i anketama izvršena je primenom programskog paketa SPSS 21.0. Eksperimentalno  su  dokazani znatno  bolji rezultati učenika E grupe na testovima znanja (finalnom testu i retestu) u odnosu na učenike K grupe. Učenicima je učenje geografije  programiranom nastavom bilo zanimljivije, više su naučili, i nije im bilo teško i naporno. Učenje geografije programiranom nastavom pomoglo im je da bolje razumeju gradivo iz geografije. Rezultati pokazuju da bi nastavnici geografije voleli da imaju više mogućnosti za primenu programirane nastave, za koju smatraju da je zanimljivija za učenike, da ih podstiče na učenje i da je  dinamičnija, u odnosu na tradicionalni tip nastave.sr
dc.description.abstractTheoretical basis of programmed instruction and its representation in  geography  teaching  was examined in the  dissertation.  Afterwards,a pedagogical study with parallel groups(an experimental  one  and  a  control  one)  was realized during which the efficacy of programmed instruction in  geography  teaching in relation to traditional teaching  was  perceived. The experiment was carried out on a sample of 194 students. The instruments  used in the research are  an  initial test,  a  final test and  a  retest. All three tests included questions from the three levels of knowledge: basic level, intermediate level and advanced level. In addition to  the tests of knowledge, the  instrument  which was  used in the research  was  a survey for  E group  students and geography teachers on the implementation and effectiveness of programmed instruction in elementary school. Statistical analysis of data obtained in these tests and surveys was carried out by applying the software package SPSS 21.0.Significantly better results  of  E group students on achievement tests (the  final test and  the  retest) were experimentally demonstrated  in comparisonto students in K group. The students  found  learning geography  through programmed  instruction  more interesting, they learned  more, and  it was not either  difficult  or hard for them. Learning geography  through programmed  instruction  helped them understand the geography material better. The results show that geography  teachers would like to have more opportunities for the implementation of programmed instruction which they  find  more interesting for students  and they also think thatit encourages them to learn and is more dynamic compared to the traditional type of teaching.en
dc.languagesr (cyrillic script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Природно-математички факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectГеографијаsr
dc.subjectGeografijasr
dc.subjectGeographyen
dc.subjectосновна школаsr
dc.subjectпрограмирана наставаsr
dc.subjectобразовни стандардиsr
dc.subjectтрадиционална наставаsr
dc.subjectефикасност наставеsr
dc.subjectPrimary Schoolen
dc.subjectProgrammed Instructionen
dc.subjectEducational Standardsen
dc.subjectTraditional Teachingen
dc.subjectTeaching Efficiencyen
dc.subjectosnovna školasr
dc.subjectprogramirana nastavasr
dc.subjectobrazovni standardisr
dc.subjecttradicionalna nastavasr
dc.subjectefikasnost nastavesr
dc.titleМогућности примене програмиране наставе географије у складу са образовним стандардима у основној школиsr
dc.title.alternativeMogućnosti primene programirane nastave geografije u skladu sa obrazovnim standardima u osnovnoj školisr
dc.title.alternativePossibilities of application of geography programmed lectures in accordance with educational standards in primary schoolen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractИвановић Бибић, ЛЈубица; Ромелић, Јован; Ивановић Бибић, ЛЈубица; Ивков-ДЖигурски, Aнђелија; Драговић, Ранко; Milošević, Dragana B.; Mogućnosti primene programirane nastave geografije u skladu sa obrazovnim standardima u osnovnoj školi;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/36939/Disertacija5508.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/36940/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/36939/Disertacija5508.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/36940/IzvestajKomisije.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6921


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији