Модел квалитета услуга пословних система
Model kvaliteta usluga poslovnih sistema
Author
Степанов, СашаMentor
Radulović, JugoslavCommittee members
Jakić, BranislavRadulović, Jugoslav
Damnjanović, Predrag
Nešković, Slobodan
Brzaković, Miodrag

Metadata
Show full item recordAbstract
Данас се производи или услуге на тржишту најчешће препознају по квалитету. Зато се квалитету придаје посебна пажња у циљу задовољавања потреба и жеља корисника и он постаје нова парадигма пословања савремених пословних система. У складу са растућим значајем услуга и њиховим великим учешћем у националној економији, у савременом пословању се све више поставља питање њиховог квалитета као приоритета за организације које желе да диференцирају своје услуге у високо конкурентном окружењу. Зато се у пољу научно-сазнајне усмерености овог рада налази квалитет услуга, што је проблем истраживања. Имајући у виду да се овај проблем може проучавати са различитих аспеката, сасвим је оправдано да се он сузи на конкретни предмет истраживања – модел квалитет услуга пословних система. На основу њега менаџери могу објективно да процене који су фактори квалитета услуга најбитнији и да своју пажњу усмере на њих, предузимају одговарајуће корективне и друге мере ради унапређења постојеће праксе пружања квали...тетних услуга. С обзиром на природу проблема и предмета истраживања, у њиховом проучавању примењен је емпиријски научно-сазнајни поступак и методе и технике које га прате. Такав приступ овом истраживању води научним сазнањима у којима нема места спекулацији, а самим тим и беспотребном нагомилавању теорије.
Danas se proizvodi ili usluge na tržištu najčešće prepoznaju po kvalitetu. Zato se kvalitetu pridaje posebna pažnja u cilju zadovoljavanja potreba i želja korisnika i on postaje nova paradigma poslovanja savremenih poslovnih sistema. U skladu sa rastućim značajem usluga i njihovim velikim učešćem u nacionalnoj ekonomiji, u savremenom poslovanju se sve više postavlja pitanje njihovog kvaliteta kao prioriteta za organizacije koje žele da diferenciraju svoje usluge u visoko konkurentnom okruženju. Zato se u polju naučno-saznajne usmerenosti ovog rada nalazi kvalitet usluga, što je problem istraživanja. Imajući u vidu da se ovaj problem može proučavati sa različitih aspekata, sasvim je opravdano da se on suzi na konkretni predmet istraživanja – model kvalitet usluga poslovnih sistema. Na osnovu njega menadžeri mogu objektivno da procene koji su faktori kvaliteta usluga najbitniji i da svoju pažnju usmere na njih, preduzimaju odgovarajuće korektivne i druge mere radi unapređenja postojeće ...prakse pružanja kvalitetnih usluga. S obzirom na prirodu problema i predmeta istraživanja, u njihovom proučavanju primenjen je empirijski naučno-saznajni postupak i metode i tehnike koje ga prate. Takav pristup ovom istraživanju vodi naučnim saznanjima u kojima nema mesta spekulaciji, a samim tim i bespotrebnom nagomilavanju teorije.
Faculty:
Универзитет Привредна академија у Новом Саду, Факултет за примењени менаџмент, економију и финансије „МЕФ“, БеоградDate:
29-09-2016Keywords:
Квалитет / Kvalitet / usluge / ugostiteljske usluge / ugostiteljski potrošač / poslovni sistem / indikatori kvaliteta / faktori kvaliteta / model kvaliteta / predikcija kvaliteta. / услуге / угоститељске услуге / угоститељски потрошач / пословни систем / индикатори квалитета / фактори квалитета / модел квалитета / предикција квалитета.URI
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Мулти-резолуциона мера за објективну оцену квалитета синтетизованих слика ФТВ видео сигнала / Multi-rezoluciona mera za objektivnu ocenu kvaliteta sintetizovanih slika FTV video signala
Sandić-Stanković, Dragana (Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука, 19-09-2016) -
Процена квалитета слике и видеа кроз очување информација о градијенту / Procena kvaliteta slike i videa kroz očuvanje informacija o gradijentu
Bondžulić, Boban (Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука, 14-04-2016) -
Методолошки фактори обезбеђења квалитета средњег стручног образовања и њихов утицај на повишење нивоа производње / Metodološki faktori obezbeđenja kvaliteta srednjeg stručnog obrazovanja i njihov uticaj na povišenje nivoa proizvodnje
Малешевић, Дане (Универзитет у Новом Саду, Технички факултет Михајло Пупин, Зрењанин, 21-12-2011)