National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет политичких наука
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет политичких наука
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Публика дигиталних медија : информисање на интернету

Digital media audeince : being informed on the internet

Thumbnail
2016
Disertacija5014.pdf (3.722Mb)
IzvestajKomisije5014.pdf (195.1Kb)
Author
Ninković-Slavnić, Danka N.
Mentor
Milivojević, Snježana
Committee members
Stojković, Branimir
Radojković, Miroljub
Metadata
Show full item record
Abstract
Предмет истраживања ове докторске дисертације су промене медијске публике које се дешавају услед експанзије интернета. У центру рада су питања у чему се огледају те промене, шта је ново и другачије у искуству људи када користе интернет као медиј, као и да ли су те промене толике да доводе у питање даљу употребу самог концепта публике. Да би се дошло до одговора на ова питања рад је структуиран око две осе – теоријског промишљања концепта публике и анализе медијских искустава људи који чине те публике у онлајн окружењу. У првом делу рада анализирано је да ли теоријско наслеђе из периода истраживања публике традиционалних медија помаже разумевању публике дигиталних медија. Одговор на ово питање није једноставан, пре свега зато што не постоји јединствено, кохерентно и свеобухватно разумевање публике. Историја проучавања медија, а самим тим и публике може се интерпретирати на различите начине. У овом раду се теоријско наслеђе истраживања публике представља кроз приказ три водећа теоријска ...правца и то су: традиција ефеката (енгл. effects tradition), студије користи и задовољства (енгл. uses and gratification approach) и културне студије (енгл. cultural studies). Овакав преглед направљен је да би се идентификовала основна полазишта, методолошке специфичности и најважнији допринос ових традиција студијама публике и како би се утврдила употребљивости њиховог епистемолошког наслеђа у новом окружењу. У раду се приспитује и релевантност самог концепта публике у онлајн простору. Теоретичари и истраживачки медија се поред проблема флуидности концепта публике, сада суочавају и са бихевиоралним изазовима – понашање публика се, и у смислу врсте активности у којима учествују и околности у којима се то дешава, значајно мења. Да би се размотрили наведени изазови у раду се образлажу ове промене и износи се теза, која се даље потврђује и емпиријским налазима о искуству онлајн публике дигиталних вести, да концепт публике ипак остаје релевантан за проучавање медија...

Faculty:
Универзитет у Београду, Факултет политичких наука
Date:
22-09-2016
Keywords:
публика / audience / internet / online news / participation / practice / online news audience / users / интернет / онлајн вести / партиципација / медијске праксе / информисање на интернету / корисници медија
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6775
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6775
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=4014
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13530/bdef:Content/download
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:13607/bdef:Izvestaj/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=517489239

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS