Приказ основних података о дисертацији

dc.contributor.advisorКачапор, Саит
dc.creatorМушикић Поповић, Илинка Б.
dc.date.accessioned2016-09-06T08:18:27Z
dc.date.available2016-09-06T08:18:27Z
dc.date.available2020-07-04T13:52:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urieteze.pr.ac.rssr
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6484
dc.description.abstractУ раду се разматрају најбитнија питања педагошког утемељења рада основне школе у Србији. Теоријским проучавањима смо обухватили бројна битна питања везана за педагошке основе рада школе, као што су организација рада, тока наставног процеса, избора наставних садржаја, положаја ученика и наставника, припремљености и компетентности наставника, као и целокупне исходе тог процеса. У раду смо покушали назначити најосновније парадигме успешнијег васпитно-образовног рада школе. Незаобилазно питање у постављању педагошких основа, у општој организацији и раду школе, јесте оријентација у изграђивању демократског друштва са тржишном оријентацијом у привређивању, интегрисаног у модерну европску заједницу. С тим у вези је и питање глобализације. На глобализацију, у оквиру овог рада, гледали смо као на смерницу која је задата, односно као на планетарни процес хомогенизације света, утемељен на неолиберализму, тржишној економији и снажно развијеној техници и технологији. Тај процес има својих позитивних, али и негативних страна. Исто тако у раду смо покушали да укажемо на најбитније смерове развоја наше основне школе. Посебно смо истакли да нема промене у систему образовања и васпитања у институцијама васпитања и образовања без промене наставника.Поред темељног теоријског проучавања извршили смо и емпиријско истраживање. За емпиријско истраживање је сачињен посебан пројекат у складу са методологијом савремених педагошких истраживања, који садржи све неопходне елементе: проблем и предмет истраживања, циљ, задатке и у складу с тим, хипотезе (предпоставке) од којих се пошло у истраживање. Одабране су методе, технике и инструменти за истраживање. Тестирање хипотеза је вршено бројним статистичким техникама и поступцима и поткрепљено табелaма, графиконима, хистограмима и тсл. За теоријско и емпиријско истраживање коришћена је обимна литература, као и бројни one line извори.sr
dc.language.isosccsr
dc.publisherУниверзитет у Приштини (Косовска Митровица), Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Приштини [Косовска Митровица]sr
dc.subjectпедагогијаsr
dc.subjectваспитањеsr
dc.subjectобразовањеsr
dc.subjectшколаsr
dc.subjectшколска организацијаsr
dc.titleПедагошке основе организације рада савремене основне школеsr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SAsr
dcterms.abstractKačapor, Sait; Mušikić Popović, Ilinka B.; Pedagoške osnove organizacije rada savremene osnovne škole;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/61307/ilinka_musikic_popovic_dd.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/61307/ilinka_musikic_popovic_dd.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6484


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији