National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Приштини (Косовска Митровица)
  • Филозофски факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Приштини (Косовска Митровица)
  • Филозофски факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Педагошке основе организације рада савремене основне школе

Thumbnail
2016
Disertacija (3.343Mb)
Izveštaj komisije (1.493Mb)
Author
Мушикић Поповић, Илинка Б.
Mentor
Качапор, Саит
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду се разматрају најбитнија питања педагошког утемељења рада основне школе у Србији. Теоријским проучавањима смо обухватили бројна битна питања везана за педагошке основе рада школе, као што су организација рада, тока наставног процеса, избора наставних садржаја, положаја ученика и наставника, припремљености и компетентности наставника, као и целокупне исходе тог процеса. У раду смо покушали назначити најосновније парадигме успешнијег васпитно-образовног рада школе. Незаобилазно питање у постављању педагошких основа, у општој организацији и раду школе, јесте оријентација у изграђивању демократског друштва са тржишном оријентацијом у привређивању, интегрисаног у модерну европску заједницу. С тим у вези је и питање глобализације. На глобализацију, у оквиру овог рада, гледали смо као на смерницу која је задата, односно као на планетарни процес хомогенизације света, утемељен на неолиберализму, тржишној економији и снажно развијеној техници и технологији. Тај процес има својих позит...ивних, али и негативних страна. Исто тако у раду смо покушали да укажемо на најбитније смерове развоја наше основне школе. Посебно смо истакли да нема промене у систему образовања и васпитања у институцијама васпитања и образовања без промене наставника.Поред темељног теоријског проучавања извршили смо и емпиријско истраживање. За емпиријско истраживање је сачињен посебан пројекат у складу са методологијом савремених педагошких истраживања, који садржи све неопходне елементе: проблем и предмет истраживања, циљ, задатке и у складу с тим, хипотезе (предпоставке) од којих се пошло у истраживање. Одабране су методе, технике и инструменти за истраживање. Тестирање хипотеза је вршено бројним статистичким техникама и поступцима и поткрепљено табелaма, графиконима, хистограмима и тсл. За теоријско и емпиријско истраживање коришћена је обимна литература, као и бројни one line извори.

Faculty:
Универзитет у Приштини (Косовска Митровица), Филозофски факултет
Date:
2016
Keywords:
педагогија / васпитање / образовање / школа / школска организација
[ Google Scholar ]
URI
eteze.pr.ac.rs
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6484

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS