Приказ основних података о дисертацији

Traffic safety in pedestrian crossings zones

dc.contributor.advisorLipovac, Krsto P.
dc.contributor.otherVujanić, Milan P.
dc.contributor.otherPešić, Dalibor R.
dc.contributor.otherAntić, Boris Ž.
dc.contributor.otherJovanović, Dragan
dc.creatorMarić, Bojan V.
dc.date.accessioned2016-09-03T19:12:55Z
dc.date.available2016-09-03T19:12:55Z
dc.date.available2020-07-03T09:12:52Z
dc.date.issued2016-06-04
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6434
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3798
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12753/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=512472234
dc.description.abstractБезбедност пешака представља значајан проблем безбедности саобраћаја у времену у којем живимо. Ова категорија учесника у саобраћају је изузетно рањива. Пешаци учествују у значајном броју саобраћајних незгода. Сваки, па и најмањи број погинулих пешака је неприхватљиво велики, посебно уколико се саобраћајне незгоде са пешацима догађају у насељима, тј. територији за коју се слободно може рећи да припада пешацима. Због чињенице да су пешаци високо угрожена категорија учесника у саобраћају, мере и акције у циљу смањења броја и последица саобраћајних незгода са пешацима морају бити приоритет на свим нивоима управљања безбедношћу саобраћаја. У том смислу, потребно је непрекидно деловати у два правца: прилагодити окружење (саобраћајну инфраструктуру) пешацима кроз предузимање саобраћајно-техничких мера и прилагодити пешаке окружењу тако што ће се унапређивати њихово знање, вештине, навике, ставови и понашање у саобраћају. У складу са тим предмет истраживања ове докторске дисертације је прилагођавање саобраћајне инфраструктуре пешацима, тј. избор одговарајуће врсте пешачког прелаза, на двосмерним улицама/путевима, у урбаним срединама, са аспекта безбедности саобраћаја. У раду су истраживани проблеми безбедности пешака код различитих врста пешачких прелаза, а посебно понашање пешака и возача у различитим условима, учесталост грешака и прекршаја пешака, у зависности од врсте посматраног пешачког прелаза са и без бројачког дисплеја за пешаке. На основу истраживања извршена је класификација пешачких прелаза и утврђено тренутно стање по питању безбедности пешака на посматраним пешачким прелазима. Након тога дат је предлог мера уређења појединих пешачких прелаза, како би се безбедност пешака подигла на виши ниво. Посебна пажња усмерена је на унапређење модела оптимизације типа пешачког прелаза за одређене услове, ако се у обзир узме фактор безбедности пешака. Када је у питању безбедност пешака на различитим пешачким прелазима, са посебним освртом на присуство бројачког дисплеја за пешаке, још увек постоје одређене недоумице о томе колико ови бројачки дисплеји и да ли уопште, утичу на понашање пешака на обележеним VI пешачким прелазима, у односу на традиционалне семафоре...sr
dc.description.abstractPedestrian safety is an important traffic safety issue nowadays. This category of traffic participants is extremely vulnerable. Pedestrians are involved in a large number of traffic accidents. Each, even the smallest number of pedestrians killed in car accidents is unacceptably high, especially if accidents involving pedestrians are happening in populated places which naturally belong to pedestrians. Due to the fact that pedestrians are highly vulnerable category of traffic participants, measures and actions in order to reduce the number and consequences of traffic accidents with pedestrians must be a priority at all levels of traffic safety management. Therefore, it is necessary to continuously operate in two directions: to adjust the environment (traffic infrastructure) to pedestrians through traffic-technical measures and to adjust the pedestrian to the environment by improving their knowledge, skills, habits, attitudes and behaviour in traffic. Therefore, the subject matter of this doctoral dissertation is the adjustment of the traffic infrastructure to pedestrians, i.e. selection of the appropriate type of pedestrian crossing on two-way streets/roads in urban areas from the aspect of traffic safety. The dissertation investigates pedestrian traffic safety problems in different types of pedestrian crossings, especially behaviour of pedestrians and drivers in different conditions, the frequency of errors and violations by pedestrians depending on type of the observed pedestrian crossing with or without countdown display for pedestrians. Based on the research, pedestrian crossings have been classified and current situation regarding pedestrian safety at observed pedestrian crossings has been established. After that, some measures for design of pedestrian crossings have been proposed in order to increase pedestrian safety. Special attention is focused on improving the optimization model of pedestrian crossing type to certain conditions, if you take into account the factor of pedestrian safety. When it comes to pedestrian safety on different pedestrian crossings, with special emphasis on the presence of the countdisplay for pedestrians, there are still some concerns about how much these, or do they at all, influence the behaviour of pedestrians at marked pedestrian crossings, as compared to traditional traffic lights. Accordingly, it has been examined whether countdown displays for pedestrians reduce the number of pedestrian offenders and whether they change the distribution of illegal crossings during red signal for X pedestrians...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Саобраћајни факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectБезбедност саобраћајаsr
dc.subjectTraffic safetyen
dc.subjectПешачки прелазиsr
dc.subjectПонашањеsr
dc.subjectБројачки дисплејsr
dc.subjectPedestrian crossingsen
dc.subjectBehaviouren
dc.subjectCountdown displayen
dc.titleБезбедност саобраћаја у зони пешачких прелазаsr
dc.titleTraffic safety in pedestrian crossings zonesen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractЛиповац, Крсто П.; Пешић, Далибор Р.; Aнтић, Борис Ж.; Јовановић, Драган; Вујанић, Милан П.; Марић, Бојан В.; Bezbednost saobraćaja u zoni pešačkih prelaza;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15651/Maric_Bojan.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15650/Disertacija4448.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15651/Maric_Bojan.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15650/Disertacija4448.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6434


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији