Show simple item record

Modelling parameters of railway timetable robustness

dc.contributor.advisorBojović, Nebojša
dc.contributor.otherMandić, Dragomir
dc.contributor.otherStamenković, Dušan
dc.contributor.otherBojović, Nebojša
dc.creatorJovanović, Predrag R.
dc.date.accessioned2016-09-03T19:12:55Z
dc.date.available2016-09-03T19:12:55Z
dc.date.available2020-07-03T09:12:51Z
dc.date.issued2016-07-14
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6433
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3750
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12614/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12759/bdef:Izvestaj/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48151311
dc.description.abstractŽeleznički sistem predstavlja jedan od najskupljih sistema svake države, kako sa aspekta izgradnje, tako i sa aspekta održavanja. Sa druge strane, on je neophodnost, posebno u gradovima i gusto naseljenim oblastima. Pravilno i tačno funkcionisanje železničkog sistema je od vitalnog značaja za nesmatan protok ljudi i dobara, što je osnovni preduslov za nesmetani razvoj i funkcionisanje čitavih oblasti, pa i država u celini. Tačnost železničkog sistema je u direktnoj vezi sa stabilnošću i robusnošću svih tehnoloških procesa u njemu, pa i reda vožnje, kao jednog od najvažnjih među njima. Ciljevi izrade ovog rada su definisanje načina implementacije vremenskih rezervi u red vožnje u cilju povećanja njegove robusnosti, kao i dimenzionisanje veličine tih rezervi, s obzirom na ograničenja proizašla iz iskorišćenja propusne moći pruge. Razvijeni modeli uzimaju u obzir razna ograničenja nastala iz same tehnologije odvijanja železničkog saobraćaja. Modeli su algoritamskog tipa korak-po-korak, na osnovu kojih se može doći do veličine i mesta primene vremenskih rezervi na posmatranoj deonici pruge u cilju povećanja robusnosti reda vožnje. Predloženi algoritmi primenjuju poznate metode višekriterijumskog odlučivanja i kombinatorne optimizacije, kako bi se došlo do optimalnog rešenja, vodeći računa o nametnutim ograničenjima. Modeli su primenjeni na realnom redu vožnje i svaki od njih dovodi do značajnog smanjenja kašnjenja vozova, što je iskorišćeno kao pokazatelj robusnosti reda vožnje...sr
dc.description.abstractRailway system is one of the most expensive system of each country, from aspect of construction and of maintenance, as well. On the other hand, it is a necessity, especially in cities and densely populated areas. Correct and accurate functioning of the railway system is vital for unhindered movement of people and goods, which is the basic precondition for the smooth functioning and development of whole regions, and even whole countries. Accuracy of the railway system is directly related to the stability and robustness of all technological processes in it, including timetable, as one of the most important among them. The aims of this thesis were to define the mode of implementation of time reserves in the timetable in order to increase its robustness, as well as the dimensioning the size of those reserves, given the constraints arising from the utilization of railway line capacity. The developed models take into account the various limitations resulting from the technology of railway traffic itself. The models are algorithmic type step-by-step, and on the basis of them, the size and place of application of time reserves at observed section of the railway line can be reached, in order to increase the robustness of the timetable...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Саобраћајни факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectželeznički saobraćajsr
dc.subjectrailway trafficen
dc.subjecttimetableen
dc.subjecttrain delaysen
dc.subjectrobustnessen
dc.subjectinfrastructure capacityen
dc.subjectmulti-criteria decision makingen
dc.subjectcombinatorial optimization viiien
dc.subjectred vožnjesr
dc.subjectkašnjenje vozovasr
dc.subjectrobusnostsr
dc.subjectkapacitet železničke infrastrukturesr
dc.subjectvišekriterijumsko odlučivanjesr
dc.subjectkombinatorna optimizacijasr
dc.titleModeliranje parametara robusnosti reda vožnje železnicesr
dc.titleModelling parameters of railway timetable robustnessen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY
dcterms.abstractБојовић, Небојша; Мандић, Драгомир; Стаменковић, Душан; Бојовић, Небојша; Јовановић, Предраг Р.; Моделирање параметара робусности реда вожње железнице; Моделирање параметара робусности реда вожње железнице;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15643/Disertacija4402.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15644/IzvestajKomisije4402.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15644/IzvestajKomisije4402.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/15643/Disertacija4402.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6433


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record