Nacionalni Repozitorijum Disertacija u Srbiji
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled disertacije 
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет у Београду
  • Економски факултет
  • Pregled disertacije
  •   NaRDuS - početna
  • Универзитет у Београду
  • Економски факултет
  • Pregled disertacije
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Višekriterijumsko odlučivanje u upravljanju i optimizaciji ekonomije obrazovanja

Multiple criteria decision aiding in economics of education management and optimization

Thumbnail
2016
Disertacija4435.pdf (4.162Mb)
Stamenkovic_Mladen_S.pdf (424.7Kb)
Doktorand
Stamenković, Mladen S.
Mentor
Popović, Zoran
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertaciji
Sažetak
Social sciences / economics of education
U ovoj disertaciji analiziran je teorijski značaj i mogućnost primene višekriterijumskog odlučivanja u ekonomiji, detaljno se fokusirajući na ekonomiju obrazovanja. U radu je prikazana metodologija ELECTRE familije metoda i ukazano je na njenu važnu ulogu u ekonomskoj teoriji i praktičnoj primeni. Posebna pažnja posvećena je ELECTRE MLO metodi rangiranja, pri čemu su detaljno analizirane njene prednosti i nedostaci, prevashodno se fokusirajući na rešenje problema ciklova koje je ova metoda donela defnisanjem apsolutnog praga značajnosti, i redefinisanjem indeksa saglasnosti i nesaglasnosti. Bazirajući se na metodološkoj osnovi metode, u disertaciji je dokazano da apsolutni prag značajnosti predstavlja, u opštem slučaju, donju granicu nakon koje se neće pojavljivati ciklovi u grafu. ELECTRE MLO metoda primenjena je za procenu atraktivnosti srednjoškolskih obrazovnih profila u Srbiji. Centralni deo teze predstavlja kreiranje više-etapnog modela komparativne analize. Savremena ... akademska literatura posvetila je pažnju traženju najboljeg primera u praksi radi poređenja, dok su pitanja kako učiti i kako se poboljšati zanemarena. Upravo pomenuta dva pitanja su osnovna motivacija modela ove disertacije. Novokreirani model više-etapne komparativne analize pretpostavlja da kao podlogu ima bilo koju metodu višekriterijumskog odlučivanja koja daje parcijalni pretporedak kao finalno uređenje. U disertaciji je korišćena ELECTRE MLO metoda, ali metodologija modela više-etapne komparativne analize konstruisana je tako da je robusna na promene metodološke osnove za finalno uređenje alternativa. ELECTRE MLO metoda kao i više-etapni model komparativne analize primenjeni su radi rangiranja evropskih obrazovnih sistema, kao i dalje analize putanja razvoja koje će iz tog ranga proizići. Bazirano na ciljevima Evropske unije i zacrtanim ishodima u obrazovanju kao kriterijumima analize, kreiran je rang obrazovnih sistema Evrope. Ovaj rang osnova je za primenu više-etapnog modela komparativne analize. Kao rezultat modela prezentovana je putanja razvoja za Srbiju, iz koje je generisan predlog reformi srpskog obrazovnog sistema.

Fakultet:
Univerzitet u Beogradu, Ekonomski fakultet
Datum odbrane:
12-07-2016
Projekti:
  • Rizici finansijskih institucija i tržišta u Srbiji - mikroekonomski i makroekonomski pristup (RS-179005)
Ključne reči:
višekriterijumsko odlučivanje / multiple criteria decision aiding / ELECTRE / economics of education / stepwise benchmarking / ELECTRE / ekonomija obrazovanja / više-etapni model komparativne analize
[ Google Scholar ]
Ostali linkovi:
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6399
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3783
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:12717/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48152335

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Pregled

Sve disertacijeUniverziteti i fakultetiDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTemeFakultetDoktorandiMentoriČlanovi komisijaTeme

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O NaRDuS portalu | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS