Burno tečenje u krivinama evakuacionih objekata
Supercritical flow in spillway conduit bends
Author
Kolarević, Milena B.Mentor
Savić, Ljubodrag
Committee members
Kapor, Radomir
Mladenović, Nikola
Kuzmanović, Vladan

Jaćimović, Nenad

Metadata
Show full item recordAbstract
У оквиру докторске дисертације је анализирано течење у прово-
днику кружног попречног пресека које настаје услед присуства
хоризонталне кривине при бурном току. На физичком моделу је
испитан утицај геометријских карактеристика кривине (закрив-
љеност и скретни угао) и услова течења у узводној непоремећеној
зони (релативна дубина и Фрудов број) на настанак хеликоидног
течења и загушења тока. На основу анализе резултата моделских
испитивања, изведене су емпиријске једначине којима се у зави-
сности од поменутих величина датим у бездимензионалном обли-
ку, описују зоне настанка одређеног типа течења. Провера пред-
ложених емпиријских израза за шири спектар услова течења и
карактеристика кривине је урађена применом нумеричког моде-
ла, формираног у оквиру програмског пакета Fluent. На њему су
анализирани случајеви који због ограничености капацитета лабо-
раторијске инсталације нису могли да се испитају на физичком
моделу. Резултати испитивања на физичком моделу су коришће-
ни и за одређива...ње губитка енергије који настаје у проводнику
при хеликоидном течењу. Дефинисани су општи изрази којима се
у зависности од карактеристика кривине одређује овај коефици-
јент губитка.
A complex flow pattern occurring in a circular conduit bend with
supercritical flow has been studied. The influence of geometry (bend
curvature and deflection angle) and approach flow conditions
(relative flow depth and Froude number) on the inception of helical
and choking flow are analyzed on the scale model. A series of
experiments provided data for developing empirical relationships
describing the effects of aforementioned variables given in
nondimenzional form on the inception of a certain type of flow.
Empirical relationships are checked by the numerical model for a
wider range of approach flow conditions and bend curvatures.
Numerical model is prepared using software package Fluent, and it
was used to simulate conditions that could not be examined on scale
model due to the limited capacity of the laboratory installation.
Based on the scale model experiments, the energy loss for helical
flow are also determined. Empirical relationships for the energy
bend loss coefficient dependi...ng on the bend curvature and deflection
angle were proposed.