Слике америчког Југа у делима Вилијама Фокнера
The images of american South in the works of William Faulkner
Author
Radošević, Dragana R.Mentor
Vukčević, RadojkaCommittee members
Lopičić, Vesna
Dojčinović-Nešić, Biljana
Metadata
Show full item recordAbstract
У овој докторској дисертацији анализирају се слике америчког Југа у
делима Вилијама Фокнера. Овe слике су у Фокнеровим прозним делима
посматране кроз призму новог историзма и културног материјализма. Методом
помног читања у овом раду истражује се Фокнерова историјска свест, исказана
у његовим прозним делима, сагледана из перспективе ових двају књижевно-
теоријских правца.
Не постоји ниједно Фокнерово прозно дело које се не може, на неки
начин, тумачити кроз призму америчког Југа. С друге стране, слика америчког
Југа често је толико присутна у Фокнеровој прози, да је исто тако тешко
разазнати границе између реалног и измаштаног света. Посматрајући
нераскидивост Фокнерове прозе са америчким Југом, то јест Фокнерову
приврженост округу Лафајет и градићу Оксфорду - који су у његовим делима
постали Јокнапатофа и варошица Џеферсон - истражен је начин на који је
Фокнер представио аспекте јужњачке културе и друштва, обухватајући дуги низ
година, од Грађанског рата до модерног доба.
Комплексност... Фокнеровог дела омогућила је детаљније истраживање
слика политичке и друштвене историје америчког Југа, те његових покушаја да
докучи суштину расне подељености, да уђе у срж расизма, да проблематизује
шта значи бити Афроамериканац на америчком Југу, да опише, између осталог,
тежак живот сељака и сиромашних слојева друштва, не само на страницама
своје митолошке Јокнапатофе, већ и у осталим делима.
Са становишта културног материјализма, испитане су улоге женских
ликова, робова и других маргинализованих групе Фокнерове прозе.
Стављањем акцента на место и улогу америчког Југа у Фокнеровом делу,
уз примену новоисторијских тумачења књижевности и тумачања књижевности
са становишта културног материјализма, дошли смо до нових сазнања о
Фокнеровом комплексном књижевном делу.
This doctoral dissertation analyzes the images of the American South in the
works of William Faulkner. These images in Faulkner’s prose works are scrutinized
through the prism of the New Historicism and Cultural Materialism. Using the
method of close reading this paper explores the Faulkner’s historical consciousness,
expressed in his prose works, viewed from the perspective of these two literarytheoretical
methods.
There is no Faulkner’s prose work that cannot be, in some way, interpreted
through the prism of the American South. On the other hand, the image of the
American South is so often present in Faulkner’s prose, that it is also difficult to
distinguish the boundaries between the real and the fictional world. Looking at the
attachment of Faulkner's prose to the American South, that is, Faulkner’s commitment
to the district Lafayette, Oxford - which in his works became Yoknapatawpha and
town Jefferson, is analyzed in the way in which Faulkner presented the aspects of
Southern cul...ture and society, including long time frame- from the Civil War to
modern times.
The complexity of Faulkner’s work allowed us to do the detailed research of
the political and social history of the American South, his attempt to grasp the essence
of the racial divisions that went to the core of racism that shows the problem of what
it means to be an African-American in the American South, to describe, among other
things, the hard life of farmers and the poor not only in the pages of its mythological
Yoknapatawpha, but in his other works as well.
From the aspect of Cultural Materialism this work examines the stories of
female characters, slaves and other marginalized groups in Faulkner's prose.
Emphasis on the place and role of the American South in Faulkner’s work using New
Historicist interpretation of literature and literary interpretation from the aspect of
Cultural Materialism we have come to new knowledge about the complexity of
Faulkner’s literary work.