National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филолошки факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филолошки факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Стручно путовање као стваралачка активност у настави књижевности

Research trip as a creative endeavour in teaching literature

Thumbnail
2016
Disertacija4029.pdf (82.00Mb)
Stakic_Savkovic_Mirjana_M.pdf (554.8Kb)
Author
Stakić Savković, Mirjana M.
Mentor
Mrkalj, Zona
Committee members
Nestorović, Zorica
Jakšić provči, Branka
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду се заснива и из различитих перспрктива теоријски уопштава појам стручно путовање као стваралачка активност у настави књижевности. Овим појмом означени су истраживачко-стваралачки пројекат, облик изванучионичког наставног рада и њему иманентни наставни метод. Стручно путовање као стваралачка активност у настави књижевности осмишљено је, засновано и разматрано као истраживачко-стваралачки пројекат који актуализује књижевнонаучна знања, резултате и исходишта опсежног истраживачког рада, целокупан корпус прецизираних методолошко-методичких стратегија, оригинално стваралаштво учесника, иновације у приступу примени и продубљивању школских знања у изванучионичким околностима, као и интегрисање когнитивних, емоционалних и стваралачких спознаја/остварења из процеса рада на пројекту у даљу наставу. У ужем смислу, стручно путовање као стваралачка активност у настави књижевности означава специфичан облик изванучионичке наставе која се изводи на предвиђеним локалитетима повезаним са оним нас...тавним садржајима који су полазиште истраживачког рада и стваралачког продуковања учесника (наставника и ученика). Метод стручног путовања као стваралачке активности представља посебан методички модел, односно наставни метод заснован на плурализму методичких поступака иманентних карактеристичном облику наставног рада – концепту и структури стручног путовања као стваралачке активности у настави књижевности. Методичко-методолошки концепт стручног путовања као стваралачке активности у овом раду образложен је и интегрисан у предлог Курикулума стручног путовања као стваралачке активности у настави књижевности, разрађеног по фазама заснивања, реализације и евалуације пројекта. За разлику од екскурзија које су у нашим школама још увек доминантна форма школског путовања и изванучионичког (ненаставног) рада са ученицима, стручно путовање као стваралачака активност утемељено је у непосредној настави и конкретним наставним садржајима, а циљеви стручног путовања повезани су са циљевима стицања, продубљивања и примене конкретних знања из одређене области школског градива, тј. са непосредним, креативним и стваралачким активностима ученика и наставника поводом изабране тематске области (наставне теме, садржаја), односно са подстицањем и провером стваралачких компетенција у оквиру чулног оживљавања дидактичких садржаја. С тим у вези, у раду се посебно уопштавају, образлажу и демонстрирају кључни иновативни аспекти оваквог облика изванучионичког наставног рада, а пре свих, оне педагошко- методичке стратегије које иницирају, подстичу и продуктивно мотивишу стваралачке активности ученика у наставном процесу.

The work aims at establishing and theoretically generalizing the concept of research trip as a creative endeavourin teaching literature from multiple perspectives. This concept is to identify a research project as a creative endeavour, a form of out-of-classroom teachinglearning process and its immanent method. Research trip as a creative endeavour in teaching literature is designed, based and viewed as a research project of creative endeavour which actualizes literary theory and criticism, results and goals of comprehensive research, the entire body of specif ed methodological strategies, original creative work of the participants, innovative approach to application anddeepening curriculum content knowledge in out-ofclassroom situations, as well as integrating cognitive, emotional and creative insights/achievements occurring in the course of the project into the subsequent teachinglearning process. In the narrow sense of the word, a research trip as a creative endeavour in teaching li...terature is a specif c form of out-of-classroom teaching-learning process carried out in the locations related to the academic content which is a starting point for the research study, as well as creative production of the participants, both teachers and students. The method of research trip as a creative endeavour represents a specif c methodological model, i.e. a teaching-learning method based on the pluralism of methodological procedures immanent in the unique aspect of teaching-learning process – the concept and structure of the research trip as a creative endeavour in teaching literature. Methodological concept of the of the research trip as a creative endeavour in teaching literature, is here expounded and incorporated in the proposed Curriculum of the Research Trip as a Creative Endeavour in Teaching Literature, elaborated according to the stages of creation, execution and evaluation of the project. Unlike school excursions, the stillpredominant form of trip and out-of-classroom activity organized in our schools, the research trip as a creative endeavour is founded on the immediate teaching-learning process and specif c curricular content, its goals being related to those of acquiring, deepening and application of a particular knowledge derived from specif c curricular thematic units, i.e. to the direct creative production of both teachers and students in regard to the selected thematic area (topic, content), i.e.to the goals of stimulating and challenging the students’ creative competence within academic content being brought to life. In connection to this, the major innovative aspects of this form of out-of-classroom teaching-learning processare provided with generalization, elaboration and demonstration, f rst of all the pedagogical and methodological strategies which initiate, stimulate and motivate students to pursue creative endeavours within the teaching-learning process.

Faculty:
Универзитет у Београду, Филолошки факултет
Date:
20-06-2016
Keywords:
стручно путовање / research trip / стваралачка активност / методика наставе / књижевност / романтизам / компетенције / Курикулум стручног путовања / creative endeavour / teaching methodology / literature / Romanticism / competence / Curriculum of the Research Trip
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_6097
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3399
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/6097
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:11929/bdef:Content/download
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:11947/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=48084751

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS