Управљање брендом на основу интегрисаних маркетинг комуникација
Upravljanje brendom na osnovu integrisanih marketing komunikacija
Doktorand
Лазовић, КатаринаMentor
Brzaković, MiodragČlanovi komisije
Jovanović, DragutinBrzaković, Miodrag
Virijević Jovanović, Saša
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Грађење бренда је дуготрајан процес који захтева тим стручњака и улагања. Ова улагања су врло исплатива, јер се изградњом бренда повећава тржишна вредност производа и компаније. Сваки производ може постати бренд уколико је његова комуникација са потрошачем јасна, систематска, конзистентна и креативна. Бренд настаје на основу детаљних анализа производа, тржишта, конкуренције, потреба, жеља и навика потрошача. Налажењем „суштине“ производа или услуга кристалише се бренд. Интегрисане маркетинг комуникације утичу на потрошаче да прихвате бренд и заволе га. Правилно усмерене поруке из интегрисаних маркетинг комуникација доприносе расту и ширењу бренда на глобалном тржишту. Интегрисане маркетинг комуникације треба да буду тако креиране да истакну бренд и да га перципирају у свести потрошача имајући у виду потребе и жеље циљњег тржишта. Када се бренд прошири на тржишту то је знак да су интегрисане маркетинг комуникације добро пренеле тржишту поруку коју носи одређени бренд. У дисертацији су д...ати основни постулати за формирање бренда „MADE IN SERBIA“ као национални бренд. Овај бренд би требало да помогне нашим привредницима који послују на глобалном нивоу, али и привлачењу стратешких инвестиција у нашу земљу. На тај начин ће се створити и матрица укључења наше привреде у међународно окружење, које би резултирало подизањем нивоа извоза а самим тим и побољшањем њене платно билансне позиције. Уз то свакако иде и повећан обим отварања радних места и упошљавање радно способног становништва што би подигло животни стандард. Стицање и овладавање новим знањима се овом приликом подразумева. Овако формулисана маркетинг стратегија има шансе да постане замајац инвестиционог циклуса а тиме и један од битнијих кључева за настанак реформи.
Građenje brenda je dugotrajan proces koji zahteva tim stručnjaka i ulaganja. Ova ulaganja su vrlo isplativa, jer se izgradnjom brenda povećava tržišna vrednost proizvoda i kompanije. Svaki proizvod može postati brend ukoliko je njegova komunikacija sa potrošačem jasna, sistematska, konzistentna i kreativna. Brend nastaje na osnovu detaljnih analiza proizvoda, tržišta, konkurencije, potreba, želja i navika potrošača. Nalaženjem „suštine“ proizvoda ili usluga kristališe se brend. Integrisane marketing komunikacije utiču na potrošače da prihvate brend i zavole ga. Pravilno usmerene poruke iz integrisanih marketing komunikacija doprinose rastu i širenju brenda na globalnom tržištu. Integrisane marketing komunikacije treba da budu tako kreirane da istaknu brend i da ga percipiraju u svesti potrošača imajući u vidu potrebe i želje ciljnjeg tržišta. Kada se brend proširi na tržištu to je znak da su integrisane marketing komunikacije dobro prenele tržištu poruku koju nosi određeni brend. U dis...ertaciji su dati osnovni postulati za formiranje brenda „MADE IN SERBIA“ kao nacionalni brend. Ovaj brend bi trebalo da pomogne našim privrednicima koji posluju na globalnom nivou, ali i privlačenju strateških investicija u našu zemlju. Na taj način će se stvoriti i matrica uključenja naše privrede u međunarodno okruženje, koje bi rezultiralo podizanjem nivoa izvoza a samim tim i poboljšanjem njene platno bilansne pozicije. Uz to svakako ide i povećan obim otvaranja radnih mesta i upošljavanje radno sposobnog stanovništva što bi podiglo životni standard. Sticanje i ovladavanje novim znanjima se ovom prilikom podrazumeva. Ovako formulisana marketing strategija ima šanse da postane zamajac investicionog ciklusa a time i jedan od bitnijih ključeva za nastanak reformi.