Управљање брендом на основу интегрисаних маркетинг комуникација
Upravljanje brendom na osnovu integrisanih marketing komunikacija
Author
Лазовић, КатаринаMentor
Brzaković, Miodrag
Committee members
Jovanović, DragutinBrzaković, Miodrag

Virijević Jovanović, Saša
Metadata
Show full item recordAbstract
Грађење бренда је дуготрајан процес који захтева тим стручњака и улагања. Ова улагања су врло исплатива, јер се изградњом бренда повећава тржишна вредност производа и компаније. Сваки производ може постати бренд уколико је његова комуникација са потрошачем јасна, систематска, конзистентна и креативна. Бренд настаје на основу детаљних анализа производа, тржишта, конкуренције, потреба, жеља и навика потрошача. Налажењем „суштине“ производа или услуга кристалише се бренд. Интегрисане маркетинг комуникације утичу на потрошаче да прихвате бренд и заволе га. Правилно усмерене поруке из интегрисаних маркетинг комуникација доприносе расту и ширењу бренда на глобалном тржишту. Интегрисане маркетинг комуникације треба да буду тако креиране да истакну бренд и да га перципирају у свести потрошача имајући у виду потребе и жеље циљњег тржишта. Када се бренд прошири на тржишту то је знак да су интегрисане маркетинг комуникације добро пренеле тржишту поруку коју носи одређени бренд. У дисертацији су д...ати основни постулати за формирање бренда „MADE IN SERBIA“ као национални бренд. Овај бренд би требало да помогне нашим привредницима који послују на глобалном нивоу, али и привлачењу стратешких инвестиција у нашу земљу. На тај начин ће се створити и матрица укључења наше привреде у међународно окружење, које би резултирало подизањем нивоа извоза а самим тим и побољшањем њене платно билансне позиције. Уз то свакако иде и повећан обим отварања радних места и упошљавање радно способног становништва што би подигло животни стандард. Стицање и овладавање новим знањима се овом приликом подразумева. Овако формулисана маркетинг стратегија има шансе да постане замајац инвестиционог циклуса а тиме и један од битнијих кључева за настанак реформи.
Građenje brenda je dugotrajan proces koji zahteva tim stručnjaka i ulaganja. Ova ulaganja su vrlo isplativa, jer se izgradnjom brenda povećava tržišna vrednost proizvoda i kompanije. Svaki proizvod može postati brend ukoliko je njegova komunikacija sa potrošačem jasna, sistematska, konzistentna i kreativna. Brend nastaje na osnovu detaljnih analiza proizvoda, tržišta, konkurencije, potreba, želja i navika potrošača. Nalaženjem „suštine“ proizvoda ili usluga kristališe se brend. Integrisane marketing komunikacije utiču na potrošače da prihvate brend i zavole ga. Pravilno usmerene poruke iz integrisanih marketing komunikacija doprinose rastu i širenju brenda na globalnom tržištu. Integrisane marketing komunikacije treba da budu tako kreirane da istaknu brend i da ga percipiraju u svesti potrošača imajući u vidu potrebe i želje ciljnjeg tržišta. Kada se brend proširi na tržištu to je znak da su integrisane marketing komunikacije dobro prenele tržištu poruku koju nosi određeni brend. U dis...ertaciji su dati osnovni postulati za formiranje brenda „MADE IN SERBIA“ kao nacionalni brend. Ovaj brend bi trebalo da pomogne našim privrednicima koji posluju na globalnom nivou, ali i privlačenju strateških investicija u našu zemlju. Na taj način će se stvoriti i matrica uključenja naše privrede u međunarodno okruženje, koje bi rezultiralo podizanjem nivoa izvoza a samim tim i poboljšanjem njene platno bilansne pozicije. Uz to svakako ide i povećan obim otvaranja radnih mesta i upošljavanje radno sposobnog stanovništva što bi podiglo životni standard. Sticanje i ovladavanje novim znanjima se ovom prilikom podrazumeva. Ovako formulisana marketing strategija ima šanse da postane zamajac investicionog ciklusa a time i jedan od bitnijih ključeva za nastanak reformi.