Приказ основних података о дисертацији

The influence of learner empowerment on theory and teaching methods of sports gymnastics academic efficiency

dc.contributor.advisorRadojević, Jaroslava
dc.contributor.otherVukašinović, Vladan
dc.contributor.otherRadovanović, Ivica
dc.creatorDabović, Milinko R.
dc.date.accessioned2016-07-10T17:17:43Z
dc.date.available2016-07-10T17:17:43Z
dc.date.available2020-07-03T09:45:34Z
dc.date.issued2015-03-24
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5750
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=3039
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:11280/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=514683564
dc.description.abstractПодстицање у академској настави је релативно новији конструкт и може се дефинисати као скуп мера које наставник предузима у правцу повећања иницијативе студената у приступу академским обавезама, истрајности и осећаја сопствене ефикасности у извршавању задатака, како би се остварио одређени образовни циљ. Како би се разумео комплекс проблема везаних за подстицање у академској настави пошло се од његове повезаности са мотивацијом. Проблем истраживања припада простору квалитета и ефикасности академске наставе у савременим условима, а предмет истраживања је примена методе подстицања, дефинисане скупом одговарајућих подстицајних мера ради повећања мотивације студената за извршавање академских обавеза, у циљу повећања ефикасности наставе на предмету Теорија и методика спортске гимнастике. Циљ истраживања је да се утврди утицај методе подстицања на ефикасност практичне и теоријске наставе Теорије и методике спортске гимнастике. Конкретније, циљ истраживања је да се утврди да ли ће метода подстицања, примењена у раду са експерименталном групом испитаника, довести до повећања ефикасности наставе на предмету Теорија и методика спортске гимнастике. Постављене су генерална, три помоћне и девет радних хипотеза, којима се сагледава утицај примењене методе подстицања на одабране аспекте ефикасности наставе. Хипотезама се проверава постојање разлика између експерименталне и контролне групе, како на нивоу целог узорка, тако и по субузорцима. Истраживање је спроведено је на узорку од 264 испитаника – студента треће године Факултета спорта и физичког васпитања Универзитета у Београду. Експерименталну групу је чинило 138 испитаника, од чега је 103 испитаника мушког пола и 35 испитаница. Контролну групу је чинило 126 испитаника, од чега је 91 испитаник мушког пола и 35 испитаница. Све процедуре мерења и сви протоколи, као и обрада добијених података у складу су са методолошким захтевима, карактеристичним за ову врсту истраживања...sr
dc.description.abstractLearner empowerment in academic practice is a relatively new construct and can be defined as set of measures that a teacher conducts to increase students’ initiative for access to academic obligations, persistence and sense of self-efficiency in resolving tasks in order to achieve certain educational aims. To understand the complexity of problems regarding learner empowerment in academic instruction, we should start from its relation with motivation. The research problem regards quality and efficiency of academic teaching in modern conditions and the object of the research is the application of the methods of learner empowerment, defined by a set of appropriate incentive measures to increase students’ motivation to conduct academic obligations, aimed at increasing studying efficiency in Theory and teaching methods of sports gymnastics. The aim of this research was to determine the influence of incitement methods on efficiency of practical and theoretical teaching in Theory and teaching methods of sports gymnastics. More specifically, the aim was to determine if the learner empowerment method conducted with experimental group, could increase efficiency in studying Theory and teaching methods of sports gymnastics. To envisage the influence of applied method of learner empowerment on selected aspects of studying efficiency the hypotheses were set as follows: a general, three auxiliary and nine working ones. The hypotheses were used to verify the differences between experimental and control group, both on the level of the whole group and on the level of subgroups. Research was conducted with a sample of 264 examinee - third grade students of the Faculty of Sport and Physical Education of the University of Belgrade. The experimental group consisted of 138 examinees, 103 males and 35 females, whereas the control group involved 126 examinees, 91 males and 35 females. All measurement procedures and all protocols, as well as the processing of the obtained data complied with methodological requests that are characteristic for this type of research...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Факултет спорта и физичког васпитањаsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectтеорија и методика спортске гимнастикеsr
dc.subjecttheory and teaching methods of sports gymnasticsen
dc.subjectакадемска ефикасностsr
dc.subjectподстицањеsr
dc.subjectмотивацијаsr
dc.subjectзнањаsr
dc.subjectмоторичке вештинеsr
dc.subjectacademic efficiencyen
dc.subjectlearner empowermenten
dc.subjectmotivationen
dc.subjecttheoretical knowledgeen
dc.subjectmotor skillsen
dc.titleУтицај подстицања на ефикасност наставе теорије и методике спортске гимнaстикеsr
dc.titleThe influence of learner empowerment on theory and teaching methods of sports gymnastics academic efficiencyen
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY
dcterms.abstractРадојевић, Јарослава; Вукашиновић, Владан; Радовановић, Ивица; Дабовић, Милинко Р.; Uticaj podsticanja na efikasnost nastave teorije i metodike sportske gimnastike;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/23665/Disertacija3580.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/23666/Milinko_Dabovic_Referat_SFV.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/23665/Disertacija3580.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/23666/Milinko_Dabovic_Referat_SFV.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5750


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail
Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији