dc.contributor.advisor | Ristić, Lela | |
dc.contributor.other | Vlahović, Branislav | |
dc.contributor.other | Salai, Suzana | |
dc.creator | Tomić, Gordana | |
dc.date.accessioned | 2016-06-25T19:21:21Z | |
dc.date.available | 2016-06-25T19:21:21Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T15:03:00Z | |
dc.date.issued | 2016-05-28 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5604 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.kg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=2987 | |
dc.identifier.uri | https://fedorakg.kg.ac.rs/fedora/get/o:669/bdef:Content/download | |
dc.description.abstract | Tržište organskih proizvoda u svetu se iz godine u godinu povećava, jer su mnoge
države podržale razvoj organske poljoprivrede u okviru koncepta održivog razvoja
poljoprivrede, naročito usled sve većeg zagađenja životne sredine. U tom smeru,
promovisanje organskog sektora je izuzetno značajno. Razvoj organskog sektora doprinosi
očuvanju resursa i zdravlju potrošača, kroz zdravstveno-bezbedne proizvode, a omogućava
i ekonomski opravdano poslovanje.
Temelji razvoja politike organske poljoprivrede u Evropskoj uniji predstavljeni su od
strane Evropske komisije, u Akcionom planu, a podrazumevaju četiri ključna područja:
informisanost potrošača i promotivne kampanje; unapređenje istraživanja,
transparentnost tržišta i statističkih podataka; korišćenje programa za
ruralni razvoj i ostalih aktivnosti za podršku organskoj poljoprivredi; poboljšanje
transparentnosti, obima i primene regulative o organskoj poljoprivredi.
Organski sektor se ne promoviše dovoljno u Srbiji, a i nije dovoljno razvijen, pa bi zbog
toga trebalo posvetiti veću pažnju marketingu organskih poljoprivrednih proizvoda, jer
je upravo to jedna od oblasti gde Srbija može biti konkurentna na svetskom tržištu.
Dakle, treba intezivno raditi na kreiranju brendova organskih proizvoda, koji bi bili
prepoznatljivi na svetskom tržištu. U tom kontekstu, značajno je uvođenje adekvatnog
marketing pristupa za organsku proizvodnju, sprovođenje mera i mehanizama za jačanje
preduzetničke inicijative u oblasti organske proizvodnje, kao i kreiranje povoljnih
institucionalnih preduslova za proizvođače i potrošače organskih proizvoda. Da bi se
organski sektor brže razvijao u Srbiji, neophodno je podizanje svesti stanovništva o
zdravstveno-ekološkim pitanjima, pre svega, putem marketinških aktivnosti na svim
nivoima i od strane svih ključnih aktera razvoja agrobiznisa. Pritom, potreban je razvoj
novih proizvoda, osavremenjivanje postojećih proizvoda i inoviranje pakovanja organskih
proizvoda, uz podsticajnu politiku države i aktivnosti ekonomskih i ostalih važnih
subjekata razvoja organske poljoprivredne proizvodnje.
Cilj istraživanja u doktorskoj disertaciji je usmeren na kreiranje adekvatne
marketing strategije u organskoj proizvodnji, kako bi se što brže razvijao organski
sektor i stvorio ambijent koji može doprineti ostvarivanju održivog razvoja organske
poljoprivrede u Srbiji.
Predmet istraživanja se odnosi na marketing pristup organskoj poljoprivrednoj
prizvodnji i njegov značaj za razvoj ovog vida poljoprivrede. Da bi organska poljoprivreda
zaista bila razvojna šansa Srbije, njome se mora upravljati na održiv način, što
pretpostavlja, između ostalog, i primenu adekvatnog marketing pristupa.
Empirijskim istraživanjem je utvrđeno ponašanje potrošača organskih proizvoda u
Srbiji i preciznije su definisane njihove potrebe i motivi, u cilju sagledavanja veličine
i prirode tržišta organskih proizvoda, odnosno, njegovog budućeg razvoja. | sr |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Универзитет у Крагујевцу, Економски факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Крагујевцу | sr |
dc.subject | Organski proizvod | sr |
dc.subject | Organic product | en |
dc.subject | razvoj organske poljoprivrede | sr |
dc.subject | marketing | sr |
dc.subject | tržište | sr |
dc.subject | Republika Srbija | sr |
dc.subject | development of organic agriculture | en |
dc.subject | marketing | en |
dc.subject | market | en |
dc.subject | Republic of Serbia | en |
dc.title | Marketing organskih poljoprivrednih proizvoda | sr |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Ристић, Лела; Салаи, Сузана; Влаховић, Бранислав; Томић, Гордана; Маркетинг органских пољопривредних производа; Маркетинг органских пољопривредних производа; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46572/Disertacija3228.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46573/Izvestaj_Gordana_Tomic_Ekonomski.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46573/Izvestaj_Gordana_Tomic_Ekonomski.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/46572/Disertacija3228.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5604 | |