National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Филозофски факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Филозофски факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kompetencije nastavnika likovne kulutre i mogućnosti njihovog profesionalnog razvoja

Thumbnail
2015
IzvestajKomisije3488.pdf (363.9Kb)
Disertacija3488.pdf (2.716Mb)
Author
Korać, Isidora
Metadata
Show full item record
Abstract
U radu se razmatraju problemi u vezi sa kompetencijama nastavnika, aktuelnom praksom inicijalnog obrazovanja budućih nastavnika likovne kulture, njihovim radom u školi i usavršavanjem tokom perioda rada. Cilj sprovedenog istraživanja bio je da se utvrdi koje su kompetencije nastavnika likovne kulture potrebne za uspešnu realizaciju nastave, za rad u školi i profesionalnu ulogu u društvu i kakve su mogućnosti njihovog profesionalnog razvoja. U skladu sa tim, predmet istraživanja bili su: pojedini postojeći nastavni planovi i programi iz oblasti psihologije, pedagogije i metodike nastave visokoškolskih ustanova u našoj zemlji koje školuju nastavnike likovne kulture; akreditovani programi stručnog usavršavanja nastavnika u oblasti Likovna kultura; zatim, percepcija nastavnika ovog predmeta o kompetencijama koje su im potrebne; njihovo mišljenje o kompetencijama koje poseduju; njihova procena o udelu inicijalnog obrazovanja, stručnog usavršavanja i iskustva stečenog radom u školi u sticanj...u kompetencija; zatim, mišljenje učenika o kompetencijama nastavnika likovne kulture, predmetu Likovna kultura i doprinosu nastavnika tome; kao i korelacija mišljenja nastavnika i učenika po pitanju nastavničkih kompetencija. Rezultati istraživanja ukazuju da je inicijalno obrazovanje nastavnika likovne kulture u našoj zemlji raznoliko, te i odnos umetničkog i psihološko-pedagoško-metodičkog obrazovanja nastavnika ovog predmeta zavisi od visokoškolske institucije na kojoj je nastavnik sticao svoje inicijalno obrazovanje. Nastavnici svoje inicijalno obrazovanje i stručno usavršavanje opažaju kao obrazovanje o deklarativnim znanjima predmetnih sadržaja, bez razvijanja funkcionalnih pedagoških, psiholoških i metodičkih znanja i u tom kontekstu smatraju da je potrebno više orijentacije ka razvoju potrebnih kompetencija. Istraživanje mišljenja učenika je nedvosmisleno ukazalo na važnost uloge nastavnika, njegovih kompetencija za uspešnu realizaciju nastave, za rad u školi i profesionalnu ulogu u društvu. Na osnovu rezultata istraživanja, kroz zaključna razmatranja, date su preporuke za model obrazovanja i profesionalni razvoj nastavnika ovog nastavnog predmeta i kao i preporuke za dalja istraživanja u ovoj oblasti.

Faculty:
University of Novi Sad, Faculty of Philosophy
Date:
20-04-2015
Keywords:
kompetencije nastavnika / kompetencije nastanika likovne kulture / profesionalni razvoj nastavnika likovne kulture
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5527
URI
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija142951560217749.pdf?controlNumber=(BISIS)94778&fileName=142951560217749.pdf&id=3558&source=NaRDuS&language=sr
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5527
http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=94778&source=NaRDuS&language=sr
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije142951559487980.pdf?controlNumber=(BISIS)94778&fileName=142951559487980.pdf&id=3557&source=NaRDuS&language=sr

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS