Историја и људска судбина у драмском стваралаштву Ерик-Емануела Шмита
History and human destiny in dramatic works
dc.contributor.advisor | Novaković, Jelena | |
dc.contributor.other | Džunić-Drinjaković, Marija | |
dc.contributor.other | Vinaver-Ković, Milica | |
dc.creator | Bjelić, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2016-03-26T09:31:41Z | |
dc.date.available | 2016-03-26T09:31:41Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T12:15:58Z | |
dc.date.issued | 2015-07-03 | |
dc.identifier.uri | https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/5034 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=2650 | |
dc.identifier.uri | https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:10745/bdef:Content/download | |
dc.identifier.uri | http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=47547919 | |
dc.description.abstract | Докторска дисертација Историја и људска судбина у драмском стваралаштву Ерик-Емануела Шмита бави се анализом драмског дела једног од најигранијих и напревођенијих савремених француских драмских писаца, Ерик-Емануела Шмита (Éric-Emmanuel Schmitt, 1960). Рад се бави неколиким аспектима Шмитовог драмског опуса. Будући да су у Шмитовим драмама, као и романима, главни ликови често историјске личности (Фројд, Дидро, Исус, Хитлер, Фредерик Леметр, Саша Гитри, Ајнштајн, Фејдо и др.), али и личности које су плод фикције самог аутора, а које су често стављене у неки историјски контекст како би се одредило њихово деловање (Дон Жуан, Абел Знорко, Голден Џо итд.), велика пажња посвећује се анализи историјског и псеудоисторијског, одн. фиктивног у њима, чему су посвећена два прва дела рада. Трећи део рада је посвећен важном елементу Шмитовог дела, а то је божанско, где кроз анализу порекла зла и смрти у његовим драмама, анализирамо и Шмитово поимање улоге Бога и божанског у одређивању положаја и судбине човека у свету. Будући да је Шмит обновитељ филозофског позоришта, у његовим драмама се увек постављају кључна питања људске судбине и људског постојања, као што су љубав, брачна љубав, новац, вера, поверење, нада и сумња, слобода, проблем зла, смрт. Зато се рад бави детаљним тематско-идејним тумачењем и повезивањем дела из Шмитовог драмског опуса, кроз анализу осам Шмитових драма насталих у периоду 1991-2007. године, а то су: La Nuit de Valognes, Le Visiteur, Golden Joe, Variations énigmatiques, Le Libertin, Frédérick ou le Boulevard du crime, Hôtel des Deux Mondes и Petits crimes conjugaux, као и кратке једночинке L’École du diable. Кроз аналитичко-синтетички методолошки приступ рад се највише бави драмским проседеом и интертекстуалношћу у драмском опусу Ерик-Емануела Шмита, ослањајући се на најновије теоријске књиге о драми, пре свега на студије Анe Иберсфелд, Жана Ренгара, Партиса Пависа, Жан-Пјера Саразака, Робера Абирашеда и Петера Сондија, док интертекстуалност испитујемо ослањајући се, између осталих, на студије Рифатера, Тифен Самоајо и Натали Пјеге-Гро. Будући да је Шмитово драмско дело у иностранству изузетно цењено и од универзитетске критике, док је у француској универзитетској критици мало присутно, циљ нашег рада, који је први обимнији рад о Шмитовом драмском делу, јесте валоризација драмског опуса овог савременог аутора и одређивање места које му припада на француској драмској сцени. | sr |
dc.format | application/pdf | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Универзитет у Београду, Филолошки факултет | sr |
dc.rights | openAccess | en |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Универзитет у Београду | sr |
dc.subject | Ерик-Емануел Шмит | sr |
dc.subject | Éric-Emmanuel Schmitt | en |
dc.subject | филозофско позориште | sr |
dc.subject | савремена драма | sr |
dc.subject | историјско | sr |
dc.subject | фиктивно | sr |
dc.subject | божанско | sr |
dc.subject | људска судбина | sr |
dc.subject | интертекстуалност | sr |
dc.subject | philosophical theatre | en |
dc.subject | contemporary drama | en |
dc.subject | historic | en |
dc.subject | fictional | en |
dc.subject | divine | en |
dc.subject | human destiny | en |
dc.subject | intertextuality | en |
dc.title | Историја и људска судбина у драмском стваралаштву Ерик-Емануела Шмита | sr |
dc.title | History and human destiny in dramatic works | en |
dc.type | doctoralThesis | en |
dc.rights.license | BY-NC-ND | |
dcterms.abstract | Новаковић, Јелена; Джунић-Дрињаковић, Марија; Винавер-Ковић, Милица; Бјелић, Никола; Istorija i ljudska sudbina u dramskom stvaralaštvu Erik-Emanuela Šmita; | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/31843/Disertacija643.pdf | |
dc.identifier.fulltext | https://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/31844/Bjelic_Nikola_R.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/31843/Disertacija643.pdf | |
dc.identifier.fulltext | http://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/31844/Bjelic_Nikola_R.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_5034 |