Етика оглашавања путем интернета
Ethics of Advertising by Internet
Doktorand
Ljubičić, DušanMentor
Orlić, RankoČlanovi komisije
Milosavljević, GordanaRadosavljević, Ivan
Metapodaci
Prikaz svih podataka o disertacijiSažetak
Етика оглашавања, од почетака развоја робно-новчаних односа, представља
предоминантан предмет занимања не само учесника пословних трансакција већ и
теоретичара сваке врсте. Дисертација прати развој етике оглашавања, као и
критике које су јој током времена упућиване. Посебно је то обрађено у
поглављима која се односе на погледе на оглашавање који су обележили
постмодерну, као и на утицај глобализације и појаве Интернета на оглашавање.
Појава Интернета додала је нови квалитет етици оглашавања. Од једносмерне
комуникације, у којој су потрошачи били пасивни примаоци порука, што је
омогућавало преваре сваке врсте и етику оглашавања, па и читав маркетинг,
стављало на стуб срама укупне јавности, етика оглашавања, захваљујући
Интернету, постаје све више двосмерна комуникација у којој потрошач постаје
активни учесник и својом креативношћу и жељама доприноси побољшању етике
оглашавања и моралности читавог пословног система. Истраживање које је
обављено потврдило је ову тезу.
From the beginning of market relations, advertising ethics is predominant subject of
interest not only of business practitioners but theorists of any kind too. Thesis follows
development of advertising ethics, as well as critics addressed to it through time. It has
been specially done in the chapters that consider views on advertising which marked
postmodernity, as well as the impact of globalization and Internet on advertising.
Internet has added new quality to advertising. From one-way communication, in which
consumers were passive recipients of messages, that was enabling deceptions of any
kind and brought to advertising ethics and the whole marketing condemnation of public,
advertising ethics, due to Internet, more and more is becoming two-way communication
in which consumer transforms himself/herself into active participant and improves
advertising ethics and morality of the whole business system by his/her creativity and
desires. Research that has been done confirmed this thesis.