National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет организационих наука
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Факултет организационих наука
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Етика оглашавања путем интернета

Ethics of Advertising by Internet

Thumbnail
2015
Disertacija576.pdf (12.08Mb)
Ljubicic_Dusan.pdf (391.3Kb)
Author
Ljubičić, Dušan
Mentor
Orlić, Ranko
Committee members
Milosavljević, Gordana
Radosavljević, Ivan
Metadata
Show full item record
Abstract
Етика оглашавања, од почетака развоја робно-новчаних односа, представља предоминантан предмет занимања не само учесника пословних трансакција већ и теоретичара сваке врсте. Дисертација прати развој етике оглашавања, као и критике које су јој током времена упућиване. Посебно је то обрађено у поглављима која се односе на погледе на оглашавање који су обележили постмодерну, као и на утицај глобализације и појаве Интернета на оглашавање. Појава Интернета додала је нови квалитет етици оглашавања. Од једносмерне комуникације, у којој су потрошачи били пасивни примаоци порука, што је омогућавало преваре сваке врсте и етику оглашавања, па и читав маркетинг, стављало на стуб срама укупне јавности, етика оглашавања, захваљујући Интернету, постаје све више двосмерна комуникација у којој потрошач постаје активни учесник и својом креативношћу и жељама доприноси побољшању етике оглашавања и моралности читавог пословног система. Истраживање које је обављено потврдило је ову тезу.
From the beginning of market relations, advertising ethics is predominant subject of interest not only of business practitioners but theorists of any kind too. Thesis follows development of advertising ethics, as well as critics addressed to it through time. It has been specially done in the chapters that consider views on advertising which marked postmodernity, as well as the impact of globalization and Internet on advertising. Internet has added new quality to advertising. From one-way communication, in which consumers were passive recipients of messages, that was enabling deceptions of any kind and brought to advertising ethics and the whole marketing condemnation of public, advertising ethics, due to Internet, more and more is becoming two-way communication in which consumer transforms himself/herself into active participant and improves advertising ethics and morality of the whole business system by his/her creativity and desires. Research that has been done confirmed this thesis.
Faculty:
Универзитет у Београду, Факултет организационих наука
Date:
07-05-2015
Keywords:
интернет / Internet / e-business / marketing / advertising / ethics / електронско пословање / маркетинг / оглашавање / етика
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4944
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4944
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=2602
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:10681/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=515507354

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS