National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Филозофски факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Филозофски факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Avangardizam Boška Tokina: kinematografski elementi u teorijskom, kritičkom, proznom i poetskom delu

Thumbnail
2015
Disertacija15.pdf (1.397Mb)
IzvestajKomisije15.pdf (358.5Kb)
Author
Miljak, Ivana
Metadata
Show full item record
Abstract
U ovoj doktorskoj disertaciji, Boško Tokin se, po prvi put, sveobuhvatno analizira kao teoretičar, kritičar, poetski i prozni pisac, te se, prema toj analizi i prema teorijskoj, kritičkoj, poetskoj i proznoj avangardnoj praksi uopšte, utvrđuje njegov značaj kao avangardnog pisca. Potom se dokazuje posebnost njegovog dela u avangardnom kontekstu, odnosno dokazuje se njegov avangardizam težnja prema sprezi“ književnosti i filma. Analizom teorijskih radova pokazuje se da su elementi koje je zahtevao od književnih dela zapravo elementi koji su a priori ostvareniji u delima filmske umetnosti, zbog same prirode te umetnosti. Ti elementi se u ovom radu nazivaju kinematografski elementi. Na temelju analize kritičkih radova određuje se da je na osnovu tih elemenata Tokin vrednovao, kako književna, tako i filmska dela, odnosno da je malo koje delo, iz jedne i druge umetnosti, moglo da zadovolji kriterijume našeg kritičara, ali da su tome najbliži bili oni koji su u svojim književnim delima koris...tili kinematografske elemente. Iz interpretacije proznih i poetskih tekstova proizilazi da je pisac interpolirao kinematografske elemente u gotovo celokupni umetnički opus, odnosno da je svoja književna dela gradio elementima koji imaju ekvivalente u delima filmske umetnosti. Tako se dokazuje suština poetike Boška Tokina, koja je u sledećem pisac je težio totalnom umetničkom delu“, a totalno umetničko delo“ za njega predstavlja ono književno delo koje se temelji i gradi kinematografskim elementima.

Faculty:
Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет
Date:
19-05-2015
Keywords:
Avangarda / avangardizam / kinematografija / kinematografski elementi / teorija / kritika / poezija / proza
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4513
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4513
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija143203117154252.pdf?controlNumber=(BISIS)94914&fileName=143203117154252.pdf&id=3722&source=NaRDuS&language=sr
http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=94914&source=NaRDuS&language=sr
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije143203116215190.pdf?controlNumber=(BISIS)94914&fileName=143203116215190.pdf&id=3721&source=NaRDuS&language=sr

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS