National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Филозофски факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Новом Саду
  • Филозофски факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mentorstvo u funkciji podsticanja refleksivne prakse nastavnika

Thumbnail
2015
Disertacija10.pdf (1.914Mb)
IzvestajKomisije10.pdf (233.4Kb)
Author
Šijaković, Tanja
Metadata
Show full item record
Abstract
Pitanje pripravništva, mentorstva i prakse koju zajedniĉki obavljaju pripravnik i mentor, predstavlja višestruko razvojno relacioni fenomen. Sa namerom da skrenemo pažnju na ovaj deo obrazovne prakse kod nas, realizovali smo istraživanje ĉiji fokus interesovanja ĉine pitanja pripravništva i mentorstva u obrazovanju. Cilj je bio da sa jedne strane ispitamo mišljenje i refleksije mentora i pripravnika o neposrednoj praksi koju zajedno realizuju, a sa druge strane da analiziramo kako njihova praksa (na osnovu refleksija koje o njoj daju) korespondira sa važećom koncepcijom mentorstva i kao takva doprinosi i podržava razvoj refleksivnih praktiĉara u obrazovanju. Polazeći od kompleksnosti i neistraženosti izabranog predmeta istraživanja, opredelili smo se za kvalitativnu istraživaĉku paradigmu i tehniku polustrukturisanog intervjua. Istraživanje je realizovano sa ukupno dvadeset ispitanika od kojih su deset ĉinili mentori, a deset pripravnici. Celokupno snimljen audio materijal u trajanju o...d 22 sata i 5 min, transkribovan je na 317 strana kucanog teksta koji je poslužio kao osnov za analizu odgovora i definisanje tendicija u kojima se oni kreću. Istraživanje je rezultiralo relevantnim nalazima u okvirima postavljenog istraživaĉkog okvira, ali i jednim brojem nalaza na koje nismo bili direktno istraživaĉki usmereni. U okvirima postavljenog okvira, izmeĊu ostalih, otkrivene su sledeće tendencije: mentori i pripravnici praksu koju realizuju veoma retko i u izdvojenim segmentima stavljaju u fokus svog promišljanja; uglavnom ne poznaju dokumentaciju na kojoj poĉiva pripravniĉko mentorska praksa u Srbiji; funkciju realizovanja ove prakse razliĉito doživljavaju i tumaĉe; o mnogim pitanjima u vezi sa realizacijom prakse ne promišljaju unapred; ipak - prepoznaju važnost ovog segmenta rada i žele dodatne edukacije i podršku; istiĉu da sistemska rešenja u vezi sa ovim pitanjima, iako postoje, nisu dovoljno jasna i precizna; voleli bi da je mentor jasnije prepoznat i pozicioniran u sistemu obrazovanja. Nalazi istraživanja iskristalisali su empirijsku tipologiju u okviru koje su definisana tri moguća tipa mentorstva kod nas (Ad hoc, Forma, Razvojno) i ostvareni uvidi u mogućnosti i potencijale unekoliko drugaĉijeg pristupa pofesionalnom usavršavanju nastavnika u odnosu na postojeći koncept i praksu. Osim navedenog, istraživanje je rezultiralo definisanjem velikog broja razliĉitih kategorija odgovora u kojima su se kretale refleksije mentora i pripravnika, što može da posluži kao utemeljena polazna osnova budućim istraživaĉima i novim istraživanjima u ovoj oblasti.

Faculty:
Универзитет у Новом Саду, Филозофски факултет
Date:
07-04-2015
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4508
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4508
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija142841055125842.pdf?controlNumber=(BISIS)94410&fileName=142841055125842.pdf&id=3488&source=NaRDuS&language=sr
http://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=94410&source=NaRDuS&language=sr
http://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije142841054602194.pdf?controlNumber=(BISIS)94410&fileName=142841054602194.pdf&id=3487&source=NaRDuS&language=sr

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS