Show simple item record

dc.creatorMaric Jurisin, Stanislava
dc.date.accessioned2020-07-03T14:21:31Z
dc.date.available2020-07-03T14:21:31Z
dc.date.issued2014-12-30
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4503
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/Disertacija141992625983824.pdf?controlNumber=(BISIS)92849&fileName=141992625983824.pdf&id=3174&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/record.jsf?recordId=92849&source=NaRDuS&language=srsr
dc.identifier.urihttp://www.cris.uns.ac.rs/DownloadFileServlet/IzvestajKomisije141992625079959.pdf?controlNumber=(BISIS)92849&fileName=141992625079959.pdf&id=3173&source=NaRDuS&language=srsr
dc.description.abstractRad se bavi pitanjem znaĉaja uvoĊenja ekoloških programa utemeljenih na vrednostima odrţive zajednice na socio-emocionalni razvoj dece predškolskog uzrasta. Stoga se u teorijskom delu razmatraju najaktuelnije postavke o odrţivosti, ekološkom vaspitanju i obrazovanju, socio-emocionalnom razvoju dece i drugim vaţnim temama iz oblasti predškolske pedagogije, kao što su valjanost kurikuluma i kompetentnost vaspitaĉa. U okviru emprijskog dela rada predstavljeni su nalazi dobijeni ispitivanjem implikacija ekološki orijentisanih programa na socio-emocionalni aspekt razvoja dece, posebno njihov uticaj na usvajanje ekoloških i humanistiĉkih vrednosti. Izabrani pristup temelji se na premisi da osećanja i emocije imaju nezamenljivu ulogu u uspostavljanju ekoloških normi i ekološke etike, te da je za njihovo usvajanje posebno vaţna adekvatna pedagoška komunikacija sa nosiocima ovih vrednosti. S obzirom da najveći vaspitno-obrazovni uticaj na dete u institucionalnim uslovima ostvaruju kurikulum i vaspitaĉ koji ga realizuje, u radu su analizirani razliĉiti aktuelni programi ekološkog vaspitanja i obrazovanja i predstavljeni nalazi dobijeni ispitivanjem praktiĉara o tome kako razumeju svoju ulogu u realizaciji takvih programa, te kako procenjuju znaĉaj ekoloških saznanja u svom inicijalnom obrazovanju i dosadašnjem struĉnom usavršavanju. Empirijsko istraţivanje koncipirano je kao ex-post-facto eksperiment ĉiji su istraţivaĉki cilj i zadaci realizovani uz pomoć instrumenata konstruisanih za potrebe ovog rada. Uzorak je obuhvatio 190-oro dece iz 6 pripremnih predškolskih grupa jedne ustanove koje su podeljene u tri klastera – grupe u kojima se vaspitno-obrazovni rad organizuje prema redovnom programu, grupe u kojima se radi prema ekohumanistiĉkom programu ‘‘Mi smo Zemljani‘‘ i grupe koje su ukljuĉene u vaspitno-obrazovni program ekološkog vrtića. Analizom je obuhvaćeno i 10 vaspitaĉa koji su sa ispitivanim grupama predškolske dece realizovali vaspitno-obrazovni rad. Dobijeni rezultati istraţivanja delimiĉno su potvrdili postavljene hipoteze, i što je još znaĉajnije, ukazali na dileme u oblasti ekološkog vaspitanja i obrazovanja i istakli izvesne slabosti u organizaciji vaspitno-obrazovnog procesa kod nas. Oni se, s jedne strane, mogu tumaĉiti kao pokazatelj trenutne situacije na polju uvoĊenja ekološke pismenosti i vrednosti odrţive zajednice, dok sa druge nude mogućnost sagledavanja ―neuralgiĉnih taĉaka‖ u funkcionisanju celine vaspitno-obrazovnog sistema u našoj sredini. Moţe se reći da su nalazi ovog istraţivanja od znaĉaja za dalje koncipiranje vaspitno-obrazovnog procesa utemeljenog na vrednostima odrţive zajednice na svim nivoima sistema vaspitanja i obrazovanja.sr
dc.languagesr (latin script)
dc.publisherУниверзитет у Новом Саду, Филозофски факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Новом Садуsr
dc.subjectEkološko vaspitanje i obrazovanjesr
dc.subjectsocio-emocionalni razvoj dece predškolskog uzrastasr
dc.subjectodrţiva zajednicasr
dc.subjectzeleni kurikulumisr
dc.subjectvaspitaĉsr
dc.subjectustanove za predškolsko vaspitanje i obrazovanje decesr
dc.titleImplikacije ekoloških programa na socioemocionalni razvoj dece predškolskog uzrasta iz perspektive održive zajednicesr
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractМариц Јурисин Станислава; Импликације еколошких програма на социоемоционални развој деце предшколског узраста из перспективе одрживе заједнице; Импликације еколошких програма на социоемоционални развој деце предшколског узраста из перспективе одрживе заједнице;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45500/Disertacija4.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45501/IzvestajKomisije4.pdf
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45501/IzvestajKomisije4.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/45500/Disertacija4.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4503


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record