Nastava italijanskog jezika kao drugog stranog jezika u ranom uzrastu
Teaching Italian language as second foreign language in early age
Докторанд
Šuvaković, Aleksandra
Ментор
Vučo, Julijana
Чланови комисије
Filipović, Jelena
Jovanović, Ana
Метаподаци
Приказ свих података о дисертацијиСажетак
Predmet ovog istraživanja je utvrđivanje postojanja mogućnosti
institucionalizovanog učenja dva strana jezika u ranom uzrastu i ispitivanje kakva
postignuća i stavove učenici pokazuju u odnosu na njihov rani višejezični razvoj.
Poslednje decenije prošlog veka shvaćen je značaj znanja stranih jezika za
građane EU, te su, stoga, brojne institucije počele da promovišu različita dokumenta
(akcione planove, programske dokumente, publikacije naučnog karaktera) kojima se
ističe potreba da se pored maternjeg poznaju još dva strana jezika. Tako je početak XXI
veka doneo mnoštvo novina na planu promocije jezičke politike i znanja više jezika koji
će doprineti kompetitivnosti zemalja članica u stvaranju zdravog i održivog razvoja u
ekonomskom i kulturalnom smislu.
Međutim, preporuka da cilj bude znanje dva strana jezika nije ostvariva ukoliko
se sa učenjem istih ne započne u ranom uzrastu. Rano učenje stranih jezika mlađim
učenicima osim lingvističke koristi donosi i blagodeti socijal...izacije, kulturalizacije,
samoostvarivanja i razvijanja svesti o postojanju drugih ljudi koji govore drugim
jezikom i čiji su običaji drugačiji od običaja zajednice kojoj pripadaju. Ono ujedno
otvara mogućnost plurikulturalnosti individue koja pojačava toleranciju na različitosti i
poštovanju drugih kultura i naroda...
Subject of this research is establishing existence of the possibility for
institutional learning of two foreign languages in early age and inspecting what
accomplishments and attitudes pupils demonstrate regarding their early multi-lingual
development.
The importance of foreign language knowledge for the citizens of the EU was
conceived in the last decade of the last century; therefore, numerous institutions started
to promote different documents (action plans, program documents, publications of
scientific character) that emphasized the need that, apart from native language,
knowledge of other two foreign languages is required. Therefore, the beginning of the
21st century has brought many innovations in the field of promoting the language policy
and knowledge of several languages that would contribute to competitiveness of the
member states in creating healthy and sustainable development in economic and cultural
sense.
However, the recommendation that the goal should be kn...owledge of two foreign
languages is not achievable if learning does not start in early age. Early learning of
foreign languages brings to younger pupils, apart from the linguistic benefits, the
amenities of socialization, culturalization, self-realization and development of
consciousness about existence of people who speak other language and whose customs
are different from the customs of the community to which they belong. It
simultaneously opens the possibility for pluriculturalism of an individual that enhance
the tolerance for differences and the respect of other cultures and nations...
Факултет:
Универзитет у Београду, Филолошки факултетДатум одбране:
29-12-2015Пројекти:
- Настава и учење: проблеми, циљеви и перспективе (RS-179026)