Show simple item record

Approaches, methods and techniques in learning English as a foreign language in lower elementary state schools in Serbia

dc.contributor.advisorStojanović, Smiljka
dc.contributor.otherVučo, Julijana
dc.contributor.otherPetričić, Gordana
dc.creatorMatić, Marijana
dc.date.accessioned2016-01-05T13:42:36Z
dc.date.available2016-01-05T13:42:36Z
dc.date.available2020-07-03T12:10:22Z
dc.date.issued2014-01-15
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4068
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1795
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:9453/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=45714191
dc.description.abstractOva doktorska disertacija istražuje koji pristupi, metode i tehnike se koriste u učenju engleskog kao stranog jezika u osnovnim školama u Srbiji, tj. u III i IV razredu osnovne škole. Nadalje, njen cilj je da, imajući u vidu kognitivne karakteristike i ostale okolnosti učenja učenika koji su predmet istraživanja, utvrdi u kojoj meri su postojeći pristupi, metode i tehnike u skladu sa i odgovaraju potrebama učenika u učenju engleskog kao stranog jezika, sa ciljem da ih osposobe za uspešnu komunikaciju na engleskom jeziku u modernom svetu. Po svojim karakteristikama i metodologiji rada ovo istraživanje spada u u kombinovano istraživanje jer kombinuje kvantitativni i kvalitativni metod istraživanja. Razlozi upotrebe ovakvog metoda istraživanja (kombinovanog) imaju naučno teorijsko utemeljenje sa ciljem da se iskoriste prednosti obe metode prikupljanja i analize podataka- analiza većeg, statistički obradivog uzorka i dublji uvid u manji i reprezentativni uzorak, tako dodje do veće dubine i preciznijih podataka. Na osnovu podataka dobijenih ovim istraživanjem može se zaključiti da postoji odredjen broj najčešće koripćenih metoda i tehnika u nastavi engleskog jezika u III i IV razredu osnovne škole u Srbiji. Neke od njih utiču na ocenu iz engleskog jezika i / ili uspeh na testu iz engleske gramatike i / ili uspehu na testu iz komunikacije na engleskom jeziku. Kao uočljiva karakteristika okolnosti učenja javlja se poznavanje, tj. ocena iz srpskog tj. maternjeg jezika, zatim razumevanje objašnjenja i nezavistan rad na času, a kao najuočljiviji činilac javlja se ljubav prema engleskom jeziku. Što se naklonosti učenika i analiza potreba tiče, daleko najveći činilac predstavlja tehnika igranja uloga.sr
dc.description.abstractThe aim of this dissertation paper is to establish which approaches, methods and techniques are used in learning English as a foreign language in elementary state schools in Serbia, namely in 3rd and 4th grades. Furthermore, its aim is, bearing in mind the cognitive and learning setting of the learners in question, to determine to what extent these approaches, methods and techniques as noted in the field, are in compliance with and can answer young learner needs in EFL classroom in order to prepare them well for the communication in English in the modern world. The paper is by its method and character a mixed methods research, combining quantitative and qualitative methods of research. The reasons for such research are based on scientific tehoretical grounds aiming at using to the best the benefits of each type of research- large, statistically analysed samples and deeper insight into small purposeful samples. As concluded from this mixed methods research, there a number of most used methods and techniques, some influencing the mark in English and / or success in grammar or communicatin test. As a prominent characteristic of learning the knowledge or the mother tongue-Serbian, the understanding of instructions and independent work in class can be observed and most significant of all being the love for the English language. Concerning the students` affiliations and needs analysis role play technique stands out by far.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филолошки факултетsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectpristupsr
dc.subjectapproachesen
dc.subjectmethodsen
dc.subjecttechniquesen
dc.subjectlanguage acquisitionen
dc.subjectlanguage learningen
dc.subjectEnglish as a foreign languageen
dc.subjectquantitative researchen
dc.subjectqualitative researchen
dc.subjectmixed methods` researchen
dc.subjectquantitative causal analysisen
dc.subjecttriangulationen
dc.subjectmetodsr
dc.subjecttehnikasr
dc.subjectusvajanje jezikasr
dc.subjectučenje jezikasr
dc.subjectengleski kao strani jeziksr
dc.subjectkvantitativno istraživanjesr
dc.subjectkvalitativno istraživanjesr
dc.subjectkombinovano istraživanjesr
dc.subjecttriangulacijasr
dc.titlePristupi, metode i tehnike u nastavi engleskog jezika u nižim razredima osnovne škole u Srbijisr
dc.titleApproaches, methods and techniques in learning English as a foreign language in lower elementary state schools in Serbiaen
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dcterms.abstractСтојановић, Смиљка; Вучо, Јулијана; Петричић, Гордана; Матић, Маријана; Приступи, методе и технике у настави енглеског језика у нижим разредима основне школе у Србији; Приступи, методе и технике у настави енглеског језика у нижим разредима основне школе у Србији;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/31239/Disertacija.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record