National Repository of Dissertations in Serbia
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филолошки факултет
  • View Item
  •   NaRDuS home
  • Универзитет у Београду
  • Филолошки факултет
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ставови према учењу енглеског као страног језика и њихов утицај на постигнуће

Attitudes towards learning English as a foreign language and their influence on achievement

Thumbnail
2013
Disertacija.pdf (3.862Mb)
Author
Grubor, Jelena
Mentor
Miličević, Maja P.
Metadata
Show full item record
Abstract
Предмет спроведеног истраживања је испитивање ставова ученика и студената према учењу енглеског језика, и њихов утицај на постигнуће. У сврху пружања одговора на питање да ли став и у којој мери утиче на постигнуће две наведене старосне групе у енглеском језику, поставили смо следеће циљеве: (1) да утврдимо генерални став испитаника према енглеском и учењу енглеског језика; (2) да одредимо који фактори утичу на формирање става према наведеном објекту става; (3) да испитамо да ли је тако формиран став предиктор постигнућа. У складу са теоријским оквиром на коме се заснива рад, претпоставили смо да став није директан предиктор постигнућа, већ да став посредно, преко бихевиоралне намере, утиче на степен овладавања енглеског језика. У спроведеном истраживању учествовало је 223 испитаника, узраста од 16 до 24 год. (M=18,69; SD=2,0), оба пола (М=67; Ж=156), који припадају двема старосним групама: средњошколској (ученици филололошког и општег смера гимназије), и студентској (студенти Економск...ог и Филолошког факултета). Према психолошкој теорији, на став утичу информације и знања о објекту става, други ставови, лични фактори и ставови средине. У складу са прва два циља истраживања, креирана је „Батерија тестова за утврђивање става према енглеском и учењу енглеског језика“ (историја учења језика, контекст учења језика, скала ставова, скала социјалне дистанце, скала аспирација, скала за утврђивање ваннаставног инпута). Такође je претпостављено да на став утиче и количина наставног инпута, која је утврђена квалитативно, коришћењем анализе садржаја. Креирана је и краћа батерија тестова за родитеље средњошколаца и/или студената (социодемографски упитник, скала самопроцене познавања језика, скала ставова према учењу енглеског језика). У складу са трећим циљем, прикупљене су све оцене испитаника, добијене до тренутка тестирања, а отприлике половина узорка је испитана и екстерним тестом (граматика...

The subject of this study is the examination of secondary school and university students’ attitudes towards learning English, and their influence on achievement. For the purposes of providing an answer to the question whether, and to what extent, attitude influences achievement of the said age groups, we have set up the following aims: (1) to explore the participants’ general attitude towards English and learning English; (2) to determine the factors influencing the formation of attitude towards the said attitude object; (3) to examine whether attitude formed in such a way is a predictor of achievement. In accordance with the theoretical approach that the paper is based on, we have hypothesised that attitude is not an immediate predictor of achievement, but rather it influences the degree of language proficiency indirectly, through behavioural intention. 223 participants were recruited for the study, aged from 16 to 24 (M=18.69; SD=2.00), of both sexes (М=67; F=156), who belong to two ...age groups: secondary school students (Philological and General Grammar School Courses), and university students (the Faculty of Philology and Economics). According to the psychology literature, attitude is formed in line with information and knowledge about the attitude object, and by personality factors and attitudes of the individual’s social environment. In accordance with the first two stated aims, the Attitude to English and Learning English Battery was constructed (language learning history, language learning context, attitude scale, social distance scale, aspiration scale, extracurricular input scale). In addition, it was assumed that class input had an impact on attitude formation, which was determined qualitatively through content analysis. A short battery aimed at secondary school and university students’ parents was also created (socio-demographic questionnaire, self-reported language proficiency scale, attitudes towards English learning scale). In line with the third aim, we collected all the participants’ marks, received by the time of testing, and tested approximately half of the ...

Faculty:
Универзитет у Београду, Филолошки факултет
Date:
13-03-2013
Keywords:
бихевиорална намера / attitude / behavioural intention / foreign language learning / philologically and non-philologically oriented participants / reasoned action approach / theory of planned behaviour / приступ рационалног деловања / став / теорија намерног понашања / учење страног језика / филолошки и нефилолошки оријентисани испитаници

DOI: 10.2298/bg20130313grubor

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_4031
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=397
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/4031
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6101/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=43931407

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS
 

 

Browse

All of DSpaceUniversities & FacultiesAuthorsMentorCommittee membersSubjectsThis CollectionAuthorsMentorCommittee membersSubjects

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About NaRDus | Contact us

OpenAIRERCUBRODOSTEMPUS