Show simple item record

Methodical interpretation of fables in lower grades of Elementary school

dc.contributor.advisorMilinković, Miomir
dc.contributor.otherSmiljković, Stana
dc.contributor.otherZorić, Dragoljub
dc.creatorČutović, Mirjana
dc.date.accessioned2016-01-05T13:07:14Z
dc.date.available2016-01-05T13:07:14Z
dc.date.available2020-07-03T15:09:42Z
dc.date.issued2015-04-27
dc.identifier.urihttp://eteze.kg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=1056
dc.identifier.urihttp://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/3634
dc.identifier.urihttps://fedorakg.kg.ac.rs/fedora/get/o:383/bdef:Content/download
dc.description.abstractZa temu ovog rada odabrana je basna iz razloga što je u basnama sakupljeno bogato životno iskustvo od najstarijih vremena do danas. U njima su veoma dobro izražene gotovo sve vrste i mogućnosti motiva ponašanja ljudi, njihovih karakternih osobina i međusobnih odnosa. Sve to izraženo je u basnama veoma sažeto a istovremeno slikovito. Takav način umetničkog oblikovanja izaziva interesovanje učenika i pruža mogućnost za dublju analizu značenja svake pojedinačne basne. Za polaznu osnovu ovog rada uzeta je vaspitna vrednost basne, kao i njen celokupni kulturni, religijski i socijalni značaj. U tom cilju ispitivani su stavovi i mišljenja nastavnika o basni, a vršen je i eksperiment sa paralelnim grupama koji je pokazao da je realizacijom eksperimentalnog programa moguće uticati na razvijanje socijalne inteligencije učenika. Ovaj rad predstavlja i pokušaj da se ukaže na značaj uvođenja metodičko inovativnih pristupa u nastavi srpskog jezika i književnosti, kao i na mogućnosti njihove primene na primeru basne u mlađim razredima osnovne škole.sr
dc.description.abstractThe subject of this paper are fables because they collect rich life experience from the earliest times untill today. Nearly all types of motives and possibilities of human behavior are expressed in them, as well as character traits and relationships. All this is expressed in a very concise fable quite vividly. This way of artistic design gives the students interest and provides an opportunity for in-depth analysis of the meaning of each fable. For the starting point of this paper an educational value of fables is taken, as well as its cultural, religious and social significance. For this purpose we examined the attitudes and opinions of teachers regarding fables and carried out the experiment with parallel groups, which showed that the implementation of the experimental program can affect the development of social intelligence of tudents. This paper is an attempt to highlight the importance of introducing innovative methodological approach in the Serbian language and literature, as well as the possibilities of their application to the example of fables in the lower grades in Elementary school.en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Крагујевцу, Учитељски факултет, Ужицеsr
dc.rightsopenAccessen
dc.sourceУниверзитет у Крагујевцуsr
dc.subjectbasnasr
dc.subjectKnjiževnosten
dc.subjectmetodički pristupsr
dc.subjecttradicionalnasr
dc.subjectinovativno- problemska nastavasr
dc.subjectinterpretacijasr
dc.subjectrecepcijasr
dc.titleMetodička interpretacija basne u mlađim razredima osnovne školesr
dc.titleMethodical interpretation of fables in lower grades of Elementary schoolen
dc.typedoctoralThesis
dc.rights.licenseBY
dcterms.abstractМилинковић, Миомир; Смиљковић, Стана; Зорић, Драгољуб; Чутовић, Мирјана; Методичка интерпретација басне у млађим разредима основне школе; Методичка интерпретација басне у млађим разредима основне школе;
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/47661/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/47662/mirjana_cutovic_14052014.pdf


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record