Процена релевантности образовних програма за родитељство
Assessment of the relevancy of educational programs for parenting
Author
Milošević, Zorica
Mentor
Medić, SnežanaCommittee members
Popović, Katarina
Bodroški-Spariosu, Biljana

Kostović, Svetlana
Metadata
Show full item recordAbstract
У наукама о васпитању, породица се може истраживати као васпитни
контекст у коме одрастају и развијају се сви њени чланови, али и као поље за
образовну интервенцију којом се васпитни контекст породице може развијати и
унапређивати. Посматрајући је и са једне и са друге стране, у овом истраживању
пажњу смо усмерили на образовне интервенције у породични систем и процене
различитих актера образовне интервенције о њиховој релевантности. Намера нам
је била да научно истражимо како треба конципирати и креирати образовне
програме за родитељство и ко треба да учествује у процесу њиховог креирања,
како би програми на најбољи начин уносили у породицу снагу потребну за
унапређење родитељства и васпитне функције породице.
У нашем раду смо истраживали могућност развоја мултимодалног
приступа креирању образовних програма за родитељство. Овај приступ обухвата
два кључна процеса. Први је процес креирања потенцијалног модела образовног
програма за родитељство у коме су полазиште главне премисе савремен...их
теоријских модела сагледавања породичног васпитања и родитељства као
друштвеног, групног и личног феномена, системског приступа породици и
развојне породичне теорије. Други је процес процењивања релевантности тако
креираног модела образовног програма за родитељство од стране кључних актера
овог процеса. На тај начин је учешће у процењивању и креирању образовних
програма за родитељство омогућено релевантним актерима овог процеса:
стручњацима, родитељима и деци. Процењивање теоријског модела образовног
програма за родитељство открива релевантност понуђених садржаја, са једне
стране, а са друге уводи кључне кориснике програма као његове креаторе.
Циљ теоријско-емпиријског истраживања јесте научна дескрипција и
концепција модела и утврђивање сличности и разлика у процени релевантности
креираног модела образовног програма за родитељство од стране стручњака,
родитеља и деце. Истраживање је теоријско-емпиријске природе, а по методу
примењеном у прикупљању, обради и интерпретацији података спада у ред
1
неексперименталног дескриптивног истраживања. За потребе овог истраживања
креирани су инструменти – Скале процене релевантности креираног модела
образовног програма за родитељство, у циљу добијања података о процени
релевантности садржаја понуђеног модела образовног програма, од стране
стручњака, родитеља и деце...
In the educational sciences family can be researched as educational context
where all of her members grow and develop. Family can also be researched as a field for
educational intervention through which educational context can be developed and
improved. Looking at family from both sides, in this research we focused our attention
on educational intervention into the family system and assessment of the various actors
of educational intervention on their relevance. Our intention was to research how
educational programs for parenting should be conceptualized and designed and who
should be involved in that process so that programs could, in the best way, bring into
the family the strenght needed for the parenthood improvement and improvement of
educational function of family.
In our study we researched the possibility of development of multi-modal
approach to the design of educational programs for parenting. This approach involves
two key processes. The first one is the process of creation ...of potencial model of
educational program for parenting starting from the main premises of the contemporary
theoretical models of parenthood as a social, group and individual phenomenon,
systemic approach to family and developmental family theory. The second one is the
assessment process of relevance of designed model of educational program for
parenting, by key actors in this process. Thus, participation in the creation of
educational programs for parenting is enabled to all actors in the process: professionals,
parents and children. On the one hand the assesment of the theorethical model of
educational program for parenting reveals the relevance of the offered content, and on
the other hand introduces key users of the program as its makers.
The aim of this theorethical-empirical research is scientific description and
conception of the model discovery of similarity and differences in the assessment of
relevancy of designed educational program for parenting among experts, parents and
childrens. This is a theoretical-empirical research, and by method used in data
collection, processing and interpretation, it belongs to non-experimental descriptive
research. For the needs of this research the follow instruments were designed: Scales for
3
assessment of relevancy of designed educational program for parenting, in order to
obtain data on the assessment of relevancy of offered content topics of educational
program, by experts, parents and children...