Приказ основних података о дисертацији

Developmental effect of symmetrical peer interaction during initial phases of reading literacy development

dc.contributor.advisorBaucal, Aleksander
dc.contributor.otherLalović, Dejan
dc.contributor.otherPavlović-Babić, Dragica
dc.contributor.otherTrebješanin, Biljana
dc.creatorBuđevac, Nevena
dc.date.accessioned2016-01-05T12:53:28Z
dc.date.available2016-01-05T12:53:28Z
dc.date.available2020-07-03T10:04:13Z
dc.date.issued2013-05-10
dc.identifier.urihttp://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=816
dc.identifier.urihttps://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/3279
dc.identifier.urihttps://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:7157/bdef:Content/download
dc.identifier.urihttp://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=522952343
dc.description.abstractRad se bavi mogućnostima podsticanja razvoja čitalačke pismenosti kroz simetričnu vršnjačku interakciju. Čitalačka pismenost jedna je od ključnih kompetencija, kako za akademski uspeh, tako i da produktivno učešće u savremenom društvu, zbog čega se smatra osnovnim sredstvom obrazovanja i individualnog razvoja. Nadovezujući se na dosadašnje nalaze o razvojnoj delotvornosti simetrične vršnjačke interakcije (interakcije u koju svi učesnici ulaze bez kompetencije potrebne da reše zadatak sa kojim su suočeni), ova studija proširuje saznanja o njenim efektima na domen razvoja čitalačke pismenosti. S obzirom na značajnu ulogu prvih godina školovanja u ovladavanju čitanjem, ovo istraživanje fokusira se na decu prvog i četvrtog razreda. Osim toga, dosadašnji nalazi o delotvornosti simetrične vršnjačke interakcije ne nude direktne podatke o njenim efektima na uzrastima na kojima proces decentracije nije završen, što je bio dodatan motiv da se bavimo ulogom ovog vida interakcije u razvoju novih kompetencija na pomenutim uzrastima. Ciljevi rada bili su: (1) da se ispita na koji način deca, kroz zajedničku aktivnost u simetričnoj interakciji, mogu razvijati čitalačku pismenost; (2) da se proveri da li se i na koji način čitalačka pismenost može unapređivati kroz simetričnu interakciju i na uzrastima na kojima proces decentracije još uvek nije završen; (3) da se omogući uvid u teškoće sa kojima se deca suočavaju tokom početnih faza ovladanja čitanjem i utvrdi da li se one mogu ublažiti kroz ovaj tip vršnjačke interakcije...sr
dc.description.abstractThe study is addressing the topic of reading literacy development through symmetrical peer interaction. Reading literacy is treated as one of the key competencies influencing academic success as well a s efficient participation in modern society. For that reason it is considered as an important tool in education and individual development. In continuation with previous results concerning the effectiveness of symmetrical peer interaction (an interaction which all the participants enter without a competence needed to complete the task they are faced with) this study broadens our knowledge about its effects on reading literacy development. Having in mind the importance of the first few years of education for the reading skills development, the research focuses on firstJ and fourthJgraders. Besides that, preceding results about symmetrical interaction effects do not offer direct data about its effectiveness at the ages before the decentration process is over, which was the additional motive to look at the role of this interaction type in the new competence development at the aforementioned ages. The aims of this study were: (1) to explore if (and in which way) children can develop reading literacy skills through joint activity within symmetrical interaction; (2) to check if reading literacy can develop through symmetrical interaction at the ages before the decentration process is finished; (3) to look at the difficulties children are faced with during the starting phases of reading literacy development and to investigate if they can be reduced through this kind of interaction...en
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherУниверзитет у Београду, Филозофски факултетsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179033/RS//
dc.rightsopenAccessen
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.sourceУниверзитет у Београдуsr
dc.subjectčitalačka pismenostsr
dc.subjectreading literacyen
dc.subjectsymmetrical interactionen
dc.subjectpeer interactionen
dc.subjectcompetence developmenten
dc.subjecteducationen
dc.subjectdialogue analysisen
dc.subjectargumentationen
dc.subjectseven year oldsen
dc.subjectten year oldsen
dc.subjectsimetrična interakcijasr
dc.subjectvršnjačka interakcijasr
dc.subjectrazvoj kompetencijasr
dc.subjectobrazovanjesr
dc.subjectanaliza dijalogasr
dc.subjectargumentacijasr
dc.subjectsedmogodišnjacisr
dc.subjectdesetogodišnjacisr
dc.titleRazvojni efekat simetrične vršnjačke interakcije tokom početnog ovladavanja čitalačkom pismenošćusr
dc.titleDevelopmental effect of symmetrical peer interaction during initial phases of reading literacy developmenten
dc.typedoctoralThesisen
dc.rights.licenseBY-NC-SA
dcterms.abstractБауцал, Aлександер; Требјешанин, Биљана; Павловић-Бабић, Драгица; Лаловић, Дејан; Буђевац, Невена; Развојни ефекат симетричне вршњачке интеракције током почетног овладавања читалачком писменошћу; Развојни ефекат симетричне вршњачке интеракције током почетног овладавања читалачком писменошћу;
dc.identifier.fulltexthttps://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/27617/Disertacija.pdf
dc.identifier.fulltexthttp://nardus.mpn.gov.rs/bitstream/id/27617/Disertacija.pdf
dc.identifier.doi10.2298/bg20130510budjevac
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_3279


Документи за докторску дисертацију

Thumbnail

Ова дисертација се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о дисертацији